Vill bara påpeka att det är triangelmärkningarna av våra hästar som gör att försäkringspremierna skjuter i höjden.
Ingen kritik mot dig Steffy. Bara en liten "faktaruta".
#2: Hur kommer det sig? *nyfiken*

#2 Undrar jag med :)
#2 När man triangelmärker en häst får man ju ut en del av försäkringen. Det kostar försäkringsbolagen massor med pengar.
Det blir ju naturligtvis vi försäkringstagare som får betala detta. 

här kommer en av mina dumma frågor igen. 
Hur kommer det sig att det just är en triangel man märker med? varför inte en cirkel t.ex? =P
finns säkert en skitenkel förklaring till detta, bara att jag inte fått reda på det ännu =P
beliver, kan det inte ha med att göra att det heter triangelmärkning ? ;P
nej, men jag tänkte att triangeln är ju ett varningstecken ?
samma på mediciner och såntdära, om det kanske är samma ? inte för att man måste bli varnad för en triangelmärkt häst, men jag tror ni fattar vad jag menar. haha
#7 detsamma tror jag ang triangeln…

#7. om man hade märkt med då t.ex. en cirkel, så skulle det nog hetat cirkelmärkning =P
Men det andra som du skrev kan mkt väl stämma. låter logiskt =P
jag vet, jag skojjade ju bara lite :D haha
ja, jag tyckte också det kunde låta logiskt, vi får se om det är någon som vet om det är så bara :P

2# i och med att min shettis aldrig kommer att bli hel i benet igen eller kunna tränas igen,så tyckte veterinären att jag skulle t-märka. Det är en sådan ovanlig skada att veterinären inte hade varit med om något sådanhär innan, hon kommer ut med jämna mellanrum för att se vad som händer, men det går inte framåt, så hon blev triangelmärkt och all träning är nerlagd.
jag tar det inte som kritik

#10. jag förstog det. hihi =)

#2 Har nog inte bara med det att göra, är inte speciellt billigt med veterinärvård heller.
Jag har tjänat in min veterinärvård och kan bara säga att det är värt att betala för =)
#5 De hästar triangelmärks är utdömda av "andvändbarhets nedsättnings skäl" av veterinär. Alternativet att avliva hästen, blir mycket dyrare för då får ägaren ut hela livförsäkrings beloppet.
Så hur det det blir dyrare försäkringar p.g.a triangelmärkning förstår jag inte, snarare tvärtom?
Man har valt en märkning som inte ska kunna förväxlas med andra ras eller kända stuterimärkningar. Det finns ju en uppsjö av olika märkningar i andra länder.

#15. tack för svaret. nu blev jag lite klokare =P