arabhingstar??
Hejsan,
jag funderar på att använda Nord ox på mitt gamla sto men vill veta något om honom först. han har den bästa stammen jag har sett den passar mitt sto perfekt han är snygg och trevlig men är det någon som "känner" honom?
tacksam för svar
mvh Elina
vad har han för stam?
meriter?
jag har aldrig hört talas om honom…
gå in på www.arabiskafullblod.nu så har du bilder och stam där.
har du varit inne på http://www.allbreedpedigree.com/ någon gång??? detär min favoritsida när det gäller att hitta stammar…
han var jättefin !
visst är han och jag har hört att han är jätte trevlig så man undrar varför han inte används mer i arabaveln

putt
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag e lite dåligt påläst om araber, men har jag fel? Finns det inte flera typer av araber, eller kan man betäcka hej vilt? Hade för mig att de delades in i typ polsk, egyptisk och vad dom nu heter. Berätta gärna, kul att veta litegrann. Grannen har araber så det kunde va kul att veta vad hon snackar om.
e de då ingen som kan förklara lite skillnader å typer för mig?
egyptierna brukar vara mer smäckra än de polska som oftast brukar vara mer åt brukshållet.
sen finns det ryskt blod, och spanskt och även crabbet

Nord som hästen hette är polsk arab, och har samma släckte som min häst, satsa på den hästen eller titta på "Diesel" www.aagrenarabians.com skit fin häst det med =)
Vad ska du ha avkomman till? ska det bli ridhäst eller utställnings häst? Som Ridhäst föredrar jag de Polska. De är ofta grövre än de Egyptiska. Visst de Egyptiska är ofta väldigt vackra men oxå väldigt närviga. Bara att leta :P

#10. Fina Shahin =P Han är far till min arab hihi =)

nån som vet hur man får tag i bilder på föräldrar? hittar stammen på http://www.allbreedpedigree.com men inga bilder..
14# Bilder Finns Ibland på Allbreedpedigree.com . Det finns en liten symbol som föreställer ett kort på en häst uppe i mitten. Om den finns finns det oftast bild. Klicka på den för att se bilderna.
14# Bilder Finns Ibland på Allbreedpedigree.com . Det finns en liten symbol som föreställer ett kort på en häst uppe i mitten. Om den finns finns det oftast bild. Klicka på den för att se bilderna.
#13 ja, han är fin!
han finns numera i Kuwait.

#17. vet du hur gammal han är nu?
här står det om Shahin. han är född 1990