Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2869 ggr
[MajaWrangstadh]
1

Ny sadel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄNTLIGEN! Har ridit med en halvkass lånesadel det senaste, men nu äntligen fick vi hem våran nya, beställd från Italien och utprovad och köpt i Tyskland (så sjukt mycket billigare än här i Schweiz…)

En mörkbrun Prestige i alla fall! Elastic Professional (eh tror jag). Grymt bekväm, vi är väldigt nöjda:) Någon som har eller har ridit i en liknande?

Dock var sadelgjorden vi fick med alldeles för kort, vilket jag inte riktigt förstår. Den var storlek 130 men nu behöver hon alltså 140 (!) istället. Hon är ju inte tjock liksom (tvärtom snarare), och inte speciellt bred heller. Hög manke dock, om det spelar någon roll kanske?

I alla fall, ville bara dela med mig för jag är så nöjd!:-)

[MajaWrangstadh]
0

bild

[MajaWrangstadh]
0

bild

viktoria91
0

Snygg! Min ponny behövde 10 cm längre sadelgjord när jag köpte en ny sadel innan. Stropparvar kortare än på den gamla sadlen.

WhoCares-01
0

men shit va snygg(!) ser väldigt bekväm ut ochså =) hade en presige på min andra ponny men det visade sig senare att den inte passade på honom =/ riktigt skön sadel =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Loveu
0

Ge mig deeen :D , vill också ha hoppsadel lånar en hoppsadel då jag ska hopppa .. sitter mycket bättre i en sån än i en dressyr sadel .., :C

Tusen
0

Dum fråga kanske men Varför padd under om sadeln passar. Har läst att alla typer av paddar endast skall användas tillfälligt då de är dåliga på att fördela trycket.

viktoria91
0

#6 Hoppsadlar provas ofta ut med fårskinnspad eller annat för att det är stötdämpande, bra att ha när man hoppar. ;)

[MajaWrangstadh]
0

#6 Precis som #7 säger:)