Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 746 ggr
emsems
0

vad skulle du gjort?

har hittat en häst på annons (http://www.blocket.se/vi/7115721.htm?ca=2_s). hon säger att han är hälften varmblod hälften halvblod. ha blev opererad för patell i vänster bak när han var 2 år. har aldrig varit halt eller något efter detta. i övrigt verkar han vara en trevlig tuff kille, utan några större problem. Nu hänner jag bara lite det här; är han inte lite dyr? jag menar han kostar 58, å då har han 50% varmblod (brukar bli billigare då), å så har han haft patellupphakningar (iofs opererad, men ändå). Vad säger du? är det dyrt? alla grejjer ingår iofs. vågar man köpa e häst som haft patell? Alla åsikter är önskvärda!

gejsa
0

Vad jag har hört så är man opererad så blir det ju bra. Kommer inte tillbaka. Men kolla med en veterinär vet jag. Dom vet ju bäst.

Priset är nog en aning dyrt i mitt tycke med den blandningen iaf.

Texas
0

Jag hade en häst med patellupphakning, och jag märkte inte av det speciellt mycket på henne. Men jag skulle inte ha köpt en häst med det felet och den stammen för 58…Men alla tycker olika.

Texas
0

Men den såg fin ut…

jo
0

Skulle aldrig betala dom pengarna, du kan säkert hitta många fina hästar i samma prisklass men som då är renrasiga.

Midalover
0

jag tkr att det var för dyrt!!!

mazze
0

Alldeles för dyrt med den korsningen, skulle ge max 25 000kr. Hade varit annat med tex halvblod/fullblod. Då kan du hitta ett mkt bra halvblod för samma pengar som dom vill ha.

emsems
0

ja jag har slopat denna häst för längesedan.

shirley
0

e den opererad med bra resultata när inte patellan något problem…