Derssyr. SKIT ROLIGT!:D
Träna dressyr. eller ja. Och det gick jättebra. OCH det såg T.OM SNYGGT UT !! Träna galoppen, galoppombyten. Galoppen blir allt mer och mer samlad :) Traven är snyggare. Dressyren går jättebra för mig och Katitzi :D Hoppningen likaså :D Fast vi hoppar inte så högt numera :) Hon skötte sog jätteduktigt fast att hon sparka bakut när jag var tvungen att Smeka med spöt på rumpan. så kickade hon. Hon lydde ju inte skänklarna, så jag vet att hon reagerar bra på spöt. så inga slag blir det inte, då skulle hon säkert flyga i luften. Sporrar funkar inte. hon biter en i tårna då. Hon hatar sporrar X) Det kändes även bra för att jag tänke på tävlingryttarna och tog ideér och det kändes kanon. Hon växte under mig igen. Äntligen hände det som jag längtat efter. Vi tränade tillsammans, inte bara jag, inte bara hon. Utan vi 2- tillsammans :) UNDERBART !!

va sköjj :D
Jag vet :D Hon är jätteduktig. Men jag ska väl fortsätta med dressyr ett tag till och vill gärna ha lite ideér. Jag vet ju att du rider lite dressyr AliceL :) Vet du något lätt man kan göra? VÄNTA !! du kanske vet hur man göra bakdelsvändning ? Har helt totalt glömt bort den delen (A)

Va roligt, lycka till i fortsättningen :)

visst är det kul när det verkligen funkar =P

kuligt! =)
Är det någon som vet vad jag mer kan göra ? :) Är det någon som kan BAKDELS VÄNDNING ? Vore snällt om någon kunde visa mig ? :)
Dressyr är superroligt när det går bra xD. Fast det kan ju inte gå bra alla gånger. Tävla dressyr är ännu skojjigare :D
Jag kan bakdels vändning men nån annan får nog förklara XD
Om man tidigare gjort en massa framdelsvändningar så vill pållen göra det hela tiden :P
Jag kan framdelsvänding, men inte bakdelsvändning =D Knasigt. Villså gärna lära mig. kunde det innan men. har totalt glömt bort !!

Vad roligt för dig!!!
Kul att det gick bra =) Synd att Windy är halt, har lust att träna lite galoppombyten på henne med *suckar*
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

alltid roligt när det går bra, särskilt när det lossnar i dressyren! :D

gjorde en jättevacker bild till dig thorsson xD
när hästen förstår vad det handlar om, ska den ju gå på i stort sett samma plats med baken, det är framdelen som ska gå runt.. gör inte vändningen från halt utan bara skritta, gör en liten volt tbx och flytta i volten. gör inte hela vägen runt om hästen tar skänkeln direkt. och lycka till :)

Bakdelsvändning kallar skrittpiruett utav anledning, går att rida på samma principer som man beskriver galopppriuetter på (även fast jag inte rider galoppiruetter ;)) Risken är dock att du inte vet hur man ska rida galoppiruetter så det säger inte så mkt ;)
Jag tänker i stort sett sluta på centrerad volt, tänk på att hästen måste kunna samla sig ordentligt för att göra det korrekt och inte göra det felaktigt, vilket bara sliter mera och lär in felaktigt… Man kan börja med att bara rida slutor på volten, och sedan öva upp mer och mer samling och engagemang och centrera den mera, klarar man av det så blir det alltså att hästen bara trampar och flyttar bak medans framdelen går som i en sluta omkring baken…
Tack Alice:D:D Ska läsa igenom och se om jag fattar * Korkad Blondin** (A) hehe:D Hoppas det hjälper nu! Om Katitzi kan bör det inte va så svårt om jag nu också förstår menar jag :D
Tack snuttan :D Hoppas jag kan använda utav din beskrivning med :D

Det är inte så svårt ;) tänk bara liten volt och sluta typ xP
Låter ju jäääääääätteenkelt X) haha =D