Piggare häst
Nån som vet något som gör hästen piggare? Han är pigg på sommaren men inte på vintern.

vad får han för mat? för lite energi?
#1 Han får snarare ett överskott av energi. Jag funderar på om det kan vara B-vitamin som saknas nu när han fäller?

Konstigt! Hur mycket smrp och mj ger du?
Får hästen gå på bete på sommaren? För får han gå på bete så borde ju hästen vara tröttare och mer full i magen av allt gräs.

#3 smrp & mj ? vad är dt ? ^o) ^^
#3 Ja han får gå på bete på sommaren. Hmm vet om att jag har skrivit in värdena tidigare….Ska leta upp dom!

Smältbart råprotein och megajoul. Det är värden som du får när du analyserar höet.
7.1 MJ
42g smrp

#6 jasså ^^

Det är ju en normalkvot. Vad får han att äta eftersom du tycker att han får för mycket energi. Vet du hur mycket det blir sammanlagt?
Jag kommer ihåg att jag räkna ut i ett program det där…. Men nu har vi fått en ny analys med sämre värden i. Men du kanske kan hjälpa mej gejsa
då jag har glömt bort hur man hittar till det där programmet.Han får iaf:
1.5 kg havrekross
Fri tillgång på hösilage (äter ca 10 kg om dagen)
½ kg betfor (+vatten)
3 dl Kraffts Müsli
½ dl mineraler
½ dl rapsolja
Kiselgur

Orkar inte räkna i dag ska gå och knyta mig är jätteförkyld. Har också programmet i den andra datorn. Vet inte om jag har just havrekross i mitt program utan hel havre bara. Ska kolla detta.
#11 Hoppas att du kryar på dig! Jag ska se om jag kan hitta det däringa programmet……
b-vitamin brukar hjälpa denna årstid. testa!