Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 782 ggr
elin
0

fråga.

Hur ofta rider ni som har tillgång till ridhus i ridhuset?
Rider ni alltid dressyr då eller hoppar ni också?
Hur ofta hoppar du under en månad?

/Elin

AliceL
0

det beror på årstiden och väder, men så lite så möjligt.. det är isf när jag tränar program på 20-40 bana, efter som manegen är av det måttet. men på vintern blir man ofta tvungen..

hoppar max 1 gång i veckan, men rider markarbete med små hinder (typ 20-50) en-två ggr vecka.. :)

Believer
0

när jag stog i stall med ridhus red jag inte speciellt mkt där. men under vintern blev det en hel del, när man inte tog en tur ut i skogen.

MiaMaria
0

Jätten går i ridhuset 3-5 dagar i veckan, bara dressyr pass, antingen lättare pass eller ordentlig träning

Mandysan
0

Jag rider i ridhus väldigt ofta, för ofta =( Hoppar gör jag ca 1g/vecka + markarbete 1-3 ggr/vecka :)

[OliviaT]
0

jag hopp tränar typ varje  - varann vecka om jag inte tränat terräng och sedan tävling på det.

Cydonia
0

På hösten och vintern rider jag i ridhuset en av de två gånger i veckan som jag rider min medryttarhäst. Blir alltid dressyr. Sen lektionerna på ridskolan är nästan alltid i ridhus, både dressyr och hoppning.

tessa
0

hm, på sommaren typ aldrig men under vinterhalvåret blir det några gånger i veckan, beroende på när det är ledigt (kväll oc delvis helg). Oftast rider man tillsammans med andra och då blir det dressyr men vissa tider är avsatta för att tillåta just hoppning/markarbete och då kan man ju passa på - gör det dock inte så ofta..