Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 593 ggr
PennyScarlett
11

Varför så otrevliga?

Jag försår verkligen inte…Varför i all världen är folk så respektlösa och rent av otrevliga mot varandra så fort våra åsikter/träningsmetoder/uppfattningar inte längre stämmer överens? Jag tillhör en av dem som verkligen försöker skriva diplomatiskt för att undvika bråk och missförstånd och jag förklarar mig gärna om någon inte förstår hur jag menar.

Men är det verkligen nödvändigt att nedvärdera varandra och tilltala varandra respektlöst? Ska en mindre kunnig person klassas som dum och bli påhoppad av kunnigare, men ack så brutala personer för att den inte vet eller har fått lära sig något som kanske inte är så bra? Vore det då inte trevligare om dessa kunnigare personer lugnt och sansat kunde förklara VARFÖR man inte gör på ett visst sätt, eller vad man får för konsekvenser, utan att på något vis vara otrevlig?

Det är ren galenskap att man i skydd av en skärm kan sitta och skriva till folk hur som helst. Det finns så många människor, som är otroligt känsliga individer. Man kan inte utgå ifrån att alla ger en ett finger och sedan lägger det på hyllan.

Jag kände mig alldeles nyss totalt förlöjligad för att jag talade om vad jag har lärt mig och mina upplevelser och vad som blivit resultatet genom att använda dessa metoder. Det kändes inte på något vis okej, så därför gör jag ett litet försök till att uppmana andra till att vara TREVLIGA överför varandra när vi skriver, så att vi undviker att såra och kränka varandra i vårat samarbete med hästar.

Tänk om vi alla bara kunde stanna upp lite, innan vi började tycka en massa och se att vi alla gör samma sak. Vi gör alla så gott vi kan utefter våran kunskap och vad vi tror är bäst.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter