Hjälp :(
Jag har ett problem en av mina medryttar hästar ska säljas jag har ridigt henne i 3 år ridigt ut med henne själv också och vi passar i hop hon är verkligen snäll ett sto på 8 år perfekt ålder inte gammal eller på tok för ung, bockar aldrig eller skenar i väg när hon har över energi. hon är perfekt första häst, galoppen måste man bara lära om in då hon varit på tränings läger i 9 månader.
Och i går så red jag henne hon hade inte blivit riden på 9 månader och hon var som vanligt.
Hon har heller aldrig varit sjuk hon som äger hene vill också att jag köper henne vi får även ta henne på avbetalning och foder innan, bara 5 tusen kroner för henne det är ett riktit bra pris finare häst får man leta efter. jätte snäll att köra dessutom perfekt familje häst.
Vill så fruktansvärt gärna köpa henne obeskrivligt gärna men mamma säger kanske vi måste kolla om vi har råd. verka hovarna kan jag själv (dock ta hovslagaren då och då för att se att dom ser bra ut) och försäkring 1500 per år stallplats 1000kr månad.
Mamma vet att jag verkligen gillar den hästen men vi har kanske inte råd.
Vad hade ni gjort? behöver tips, vill obeskrivligt mycket inte förlora denna häst.
http://emmaskaninselar.blogg.se/

Om du kan få ha henne på foder ett tag innan du ska köpa henne så kanske du kan försöka leta efter någon som kan hjälpa dig lite ekonomiskt? Jag har själv aldrig betalat för att hjälpa till med en häst och inte heller tagit betalt för att få hjälp. Men det verkar inte vara helt ovanligt och det kanske finns någon som är villig att betala ett par hundra i månaden för att få rida?
Hur gammal är du? Är extra jobb något alternativ? Det här med hovslagaren går kanske att lösa genom att du varje månad lägger undan lite pengar som du sen betalar till hovslagaren den månaden det behövs, så slipper du en klumpsumma. Inköpspriset är ju tyvärr den billiga utgiften. Är man osäker på om man klarar av dom vanliga månadskostnaderna så måste man ju ha en 100% backup den dagen hästen behöver veterinär osv som kostar mycket pengar.
Hade hon varit på träningsläger eller vilat i 9 månader?
Säger som ovan, se om du kan hitta en betalande medryttare eller extraknäck.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#2 trav tränings läger. och när jag red henne bettede hon sig exakt som hon brukar.
http://emmaskaninselar.blogg.se/