Keramikhästar
åh va söta! Kan du göra en av min häst tror du?
Ja, jag gör även på beställning för 500 kr + frakt. Du kan maila mig om du är
intresserad. lenamariaandersson@hotmail.com
Fina! 
Kolla gärna in min hemsida:) http://hem.passagen.se/lenamariaskeramik
Så fina. :)
Jag studerar till att bli keramiker nu och älskar allt som har med hästar att göra, så nu blev jag inspirerad till att gå ned i verkstaden. Tack. :)
Varsågod:)
Jag önskar att jag hade upptäckt keramiken tidigare då hade jag också valt en sådan utbildning men nu får jag "nöja" mig med att gå en kurs hos en väldigt duktig keramiker.
Det är många om utbildar sig sent, men vad behöver du lära dig? Hästarna är å fina.
#7: Äldsta personen i min klass är 62 år, tre är strax över 40 och jag är tredje yngst och är 25. Så för sent är det aldrig, vilket är en av de bästa sakerna med folkhögskolor. :)
Jag gillar dock mest att dreja då brukskeramiken ligger mig varmast om hjärtat, men har gjort ett par hästar ändå. :)
Här är en av dom, dock obränd på bilden. Svartbrände den men blev för lite glöd så måste bränna om den..
Jag är dock inte lika duktig som dig än, så säljer ingenting. :)
Inte så att du gör hundar med (A)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Tittade på din hemsida - skäcken under "sålda hästar" var superfin. Du hade fångat originalets uttryck där! Har du gjort någon arab?
Vad häftiga!
Får ta och spara denna sida under bokmärken, vore en perfekt julklapp (till mig själv) ;).
Visst är det aldrig för sent att utbilda sig men det är svårare när man har familj och en gård full med djur. Man kan inte bara packa och åka iväg hur som helst:) Det fina med keramik är väl att det finns egentligen inga regler för hur man ska göra, bara goda råd, så man kan ju lära sig själv genom att bara öva och öva.
Tycker också om att dreja och har egen drejskiva men är inte lika säker på det som hästarna så det blir inga försäljningsalster där ännu:)
# 10 Jag gör lite hundar med, finns några på min hemsida på övrigt.
#11 Har gjort nån arab för länge sedan, var bland de första hästarna jag gjorde.
Hur lång tid tar det ungefär att göra en? Är lite sugen på att ge bort liet keramikhästar/hundar i julklapp
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Det tar 4-6 veckor så det är bra om man är ute i god tid:) Det är samma leveranstid även om man beställer flera.