Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 1939 ggr
sskaniner
1

min nya häst:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag haft min nya häst i ca 1,5månad:) Hon är ett kallblodstravar sto på 10år.

hon är endast skogsriden och körd men tanken är att jag ska utbilda henne och komma ut på lite småhoppningar och lite dressyr beroende på vad hon vill:)

varför jag köpte en kallblodstravare när jag ska hoppa och rida dressyr är för att jag vill ha en utmaning och vissa folk att dom oxå kan bli fina då jag ofta hör i min omgivning att såna hästar kan man inte ha för dom kan inte hoppa eller gå fint utan duger bara till skogen:(

hon är en snäll tjej som jag hunnit rida nu i 3veckor pga en sträckning och att jag ville lära känna hästen från backen först:)

ni som är bättre om hur kropparna och sånt på kallblod ska se ut får gärna kommentera :)

bilderna är från första ridturen på hemmaplan:)

ps: visste inte vilken grupp men ni får väl ändra om det blev fel:)

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

sskaniner
1

hela kroppen:)

//Sandra Johansson

Tregly
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vad fin häst du har skaffat dej! :) Hon kan ju bli jättefin med lite träning och så. Det jag först lade märke till är att ryggen kanske är lite omusklad? Men det förståss, är hon bara skogsriden och lite körd så kanske det inte är så konstigt om det är så :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Emma-Rhino]
0

jättefin häst! =D

Zaphix
0

Kallblodstravarna är ju fantastiska, roligare hästar är svåra att hitta. Smarta och hittar alltid på nya roliga saker att roa sig med. Man behöver ha mycket humor om man ska stå ut med dom. :)

Har själv en kallblodstravare, köpte rasen för att den är så allround.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

ZipZ
0

Verkligen en jättefin häst! Lycka till med allt :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

sskaniner
0

ja muskler finns ansolut inga men det ska det bli ändring på så fort jag får börja ordentligt:) hon hade ju sträckt sig så har bara skrittat och travat lite på henne än så länge:) världens snällaste oftast:) men det märks att det e ett svart sto haha på nått konstigt viss har båda mina svarta ston varit väldigt mycket ston:P

//Sandra Johansson

Tregly
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 :) Jag är själv vääldigt svag för svarta hästar ^^ Kanske för att jag själv har en svart ridtravarkille.. Oskyldig Det är bara att säga lycka till :D

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

sskaniner
1

tänkte jag skulle vissa lite nya bilder:) från en lekstund :P

//Sandra Johansson

sskaniner
0

bushäst<3

//Sandra Johansson

sskaniner
0

en bild på oss tillsammans även fast hon inte är lös det minsta utan gick o spände sig hela tiden pga att dom sköt uppe i skogen menmen bästa bilden som blev på oss 2

//Sandra Johansson

sskaniner
0

min fina flicka<3  så säg vad ni tycker:) har hon blivit sämre eller bättre i kroppen?

//Sandra Johansson

Ava Adore
0

Jättefin nordis :D

Gaiezza
0

Rider en kallblods travare som nu hoppar 1,15 vm :)

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
0

Cm

Bacon, svaret är bacon. 

Sassenach
0

Kallblod är väldigt häftiga och rida när de arbetar korrekt. Jag tycker det ser ut som hon har lång rygg eller länd. Men så länge hon är musklad ordentligt över hela bakpartiet kommer hon hålla länge! Lycka till!

Ava Adore
1

1,15 centimeter? det är imponerande! ;p

[trail]
1

Jättefin häst. Den första bilden är svår att säga något om då vinkeln är lite skev. På de nyare bilderna ser hon fin ut, ganska lång i ryggen, men som ovanstående skrev, sålänge hon är rätt musklad kommer hon hålla länge. :) Fin mörk färg har hon :)

ella99bella
0

skitfin häst!!!!Skrattande

Mvh/Ellen<3Glad

Sara1
0

Vilken vacker häst!!

Cola&Bacardi
0

Jättevacker!

Mvh Linnea 

Valkyrie
0

superfin!!

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

alexxandra_
0

Jag har också ganska nyligt skaffat en kallblodstravare och börjar med samma förutsättningar som dig: alltså skogsriden lite, annars helt utan muskler. Håller på för fullt att träna upp han nu:) 
Kallblod är underbara och roliga!:)

YellowKiwi
0

Blev ju helt kär i din häst! Sjukt vacker :D

sskaniner
0

kom in på denna tråd igen och måste ju bara ta nya bilder på fina tjejen:)

hon har kommit bra långt under denna tid, hoppar nu 90-100cm på träning(inte vågat mer än pga min feghet haha)

har väldigt lätt att fatta galopp från skritt men traven är det fortfarande lite springit i ibland, såeciellt när hon blir trött.

dressyren har vi inte kommit jättelångt i tyvärr då min förra dressyrtränares övningar ej fungera på denna häst som det gjorde med min förra. tyvärr vart hon bara stressad och sur och vägra tillslut att komma till mig:(

men jag har övat såmycket jag kan och nu kan hon rygga korekt(förut kunde hon bara gå bak av att man drog i tygeln) nu kan hon när jag gör små halvhalter sammtidigt som jag använder benen och sätte för att få henne bak.

hon kan ta in baken/framdelen innanför spåret i skritt och trav

hon kan trava lungt och samlat

hon kan (gå åt sidan, kommer inte ihåg det riktigt namnet just nu haha) korekt med rätta benen först men endast i skritt än.

har säkert glömt något men detta har hänt som jag kommer på:)

största har ju varit att lära henne galoppfatningar

//Sandra Johansson

Gaiezza
0

#16 Hon har nu hoppat 125 ;)

Bacon, svaret är bacon. 

yadhayezibas
0

#11 utläcker häst :)

PennyScarlett
0

Men shit vilken läcker häst!

Jag blir så ledsen när folk påstår att vissa raser inte duger till ditt eller datt…Man kan göra precis vad man vill med vilken häst man vill :) Bara för att en häst är framavlad till en sak betyder det ju inte att den inte kan vara bra på annat eller rent av vara dålig på det den tänktes vara bra till.

Kul att du går emot normen! Och återigen, riktigt, riktigt fin häst!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter