Ridtravare
Hur skulle det vara med ridtravare.ifokus?
Eller det kanske inte godkänns?? Jag tycker att det hade varit kul då det verkar vara ganska många här som har ridtravare..
De är ju lite speciella och det brukar finnas ganska mycket att diskutera kring dessa…
Eller de kanske kunde få en egen grupp i forumet??
Vad tycker ni?

Eller så diskuterar vi våra ridtravare på ridtravarföreningens forum? Många har försökt starta egna hästsidor som jag har förstått det på diskussionerna, men inte fått godkänt. Jag tycker det är lite halvtråkigt på sidor som inte har så många aktiva användare, som på en del av iFokus sidor som jag läser händer det inte mycket under en vecka.

jo brukar vara inne där en del med..
Men vi kanske kunde få en egen grupp iaf? blir ju ändå på samma forum då..

Jag tycker de kan dissktueras här.
De fungerar ju som de flesta andra hästar.. Kanske möjligtvis egen kategori i spalten till vänster…
Och så är det som Mangis är inne på, roligare med ett forum som faktiskt är aktivit än flera där det sällan händer något…

Hur många här är det som har ridtravare? (jag har en)

Det är väl ganska många här som har ridtravare ändå? =)
*räcker upp handen*

det har jag med tänkt på o tycker det skulle vara toppen!!
*har 3 st*

jag har 2.. pim 1 och zimba92 2st.. shirley har 1 till låns..

Jag har 1

Och här har ni en till ridtravare =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Vi har 2 :)

Vet om att vi är ganska många med ridtravare… Tycker därför det vore kul om vi kunde få ett "eget" litet hörn!

Förresten.. hur många här är med i Svenska Ridtravarföreningen??

vet ni vad? om ni vill ha ngn kategori så är det jättelätt att fixa.. det är bara att hojta till om ni saknar ngn!
ridtravare kommer upp ;)

#16 Ja gärna,iallafall jag vill… Säkert andra me???

Lisette!! Du är en klippa!!!

Lisette!! Du är en klippa!!!
Ska provrida en ridtravare på lördag
Ska ev bli medryttare!
3st och en arab som vill bli en ridtravare
jag har två
Blir det någon ridtravare.fokus?

Finns det värkligen nog många frågor som berör enbart ridtravare?
Och kan inte de frågorna klämmas in här inne, finns ju en egen avdelning för ridtravare numera även :)
Jag tror att det finns nog många frågor.
Man kan ju alltid stänga ner sidan sen om det inte skulle vara någon inloggad där.
Jag tycker absolut atdet ska finnas en sida för ridtravare..

håller med snuttan. finns inte alltför många frågor som rör enbart travare som inte annat ridfolk skulle ha nytta av att diskutera. och man väljer ju själv att läsa ridtravartrådar lr ej.

Jag har en ridtravare:) bästa som finns! Han är 7 år, fick honom förra sommarn, men kännt honom sen han va bebis. Red in han själv och var medryttare på honom samtidit som ja hade min ponny, vart först erbjuden att ta han på foder men då hade vi inte råd att betala för två hästar så han skickades iväg på travträning, där körde dom sönder honom, sen vila han i nästan 2 år för att sena och gaffelband ska läka, det tog lång lång tid innan han blev duglig ridhäst efter både travträning och 2 års vila…. För det första så var han som en rund tunna på 4 ben och kunde knappt röra sejj för han va så jävla fet, noll muskler, noll kondition och tjurig som fan! Inte ens en 140 cm lång sadelgjord gick runt magen på honom! Så hela mitt förra sommarlov så fick jag rida honom barbacka:) Blev en hel del avkastningar:S I börjanm skritta jga bara ut på han några dar i veckan när jag fick tid över, hade ju ganska myckat annat för mej eftersom jag jobbade och hade 6-7 andra hästar att rida, men så småningom så orkade han mer, på slutet av sommarlovet orkade han till och med galoppera korta sträckor, tur för mejj som red barbacka va ju som sagt att han orkade inte bråka med mejj, nu et år senare så e han hur pigg och glad som heslt och till och med modig ahr han blivit, vi har hunnit vara med på 3 stycken klubbtävlingar i hoppning och det är nåt som vi båda tycker är väldigt roligt:) Men vi har haft våra motgångar oxå med lite olyckor, och hovbölder och avsliten näsvinge som gjorde att ahn fick sys vid två tillfällen både i stallet och på hästkliniken i uppsala… stackarn han fick ju tillbringa alla juldagar på ultuna:P Med den där hästen har man alltid kul fast han har i vårat stall (kanske mest bland dom mindre) rykte om sejj att vara en riktig buse men han är som sagt bara livsglad:) Och e m,an inte så van em hästar så är de kanske så att man upplever honom som farlig vilket han verkligen inte är, värdens finaste och snällaste ögon. Bebbe är en vallack efter Union shark och är brun utan tecken, haha ingen skulle våga sejj på att själa honom eftersom han inte bara är frysmärkt han har oxå olika storlek på näsborrarna efter den där lilla incidenten i vintras. Skulle inte kunna tänka mejj någon annan häst än Bebbe

ojj glömde nästan bort att svara på frågan, tycker nog inte de behövs en egen sida för ridtravare man kan ju skriva om sånt i det här forumet allt blir ju så splittrat annars:)

Piraten, finns ju knappt några specifika ridtravfrågor under kategorin här? Finns det inte ens det, hur skulle det räcka till ett eget forum?
Jag tror mest det isåfall skulle bli en egen grupp som bara sitter och chattar, och det kan ni ju lika gärna göra här. Finns det ens särskilt många områden där ridtrvare skiljer sig så ofantligt ifrån vanliga ridhästar? Och varför skulle inte folk som aktivt fåller på med just travhästar inte kunna hjälpa till? Desto fler åsikter och sidor/svar på en fråga, desto bättre ju…

#29 Man kan inte starta en iFokus sajt bara för att kolla IFALL det skulle kunna fungera för att sen stänga ner den om det inte är tillräcklig aktivitet på sajten.
Det är alldeles för mycket jobb kring startandet av en sajt.
Det finn sju en egen kategori i spalten till vänster som är ämnad för alla med ridtravare…och som snuttan2 säger, så är det inte så stor anstormning med just frågor kring ridtravare att det skulle vara lönt att starta en hel sajt.
Mvh Charlotte Medarbetare på ridsport.ifokus
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Tycker det är bättre o ha alla på samma fokus sajt…
jag har också travare som jag svarat tidigare stannar hellre här o pratar m alla som har hästar oavsett ras för såå mkt kan det ju inte skilja sig på o ha olika hästraser;-) Däremot tycker jag om att shettisifokus finns!

Den här tråden är ju riktigt gammal och det va ju faktiskt efter den här vi fick en egen kategori i listan.. Vilket jag tycker va kanon!
Tack förresten Lisette!