Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1904 ggr
Believer
0

Bete - hur länge?

Hur länge har ni planerat att ha era hästar ute på bete?

Om betet räcker och om vädret tillåter ska vi ha dom ute till 1 oktober, men det visar sig =P

AliceL
0

min ska gå till mitten av augusti, jag tar hem henne när SM e klart (segling). men hon ska ridas åxå.. :)

Lyrik
0

Beror på hur länge betet räcker och vädret. Men kanske augusti ut.

steffy
0

vi skall nog ha våra ute så länge som möjligt, beror oxå på vädret så klartSkrattande

Ledin
0

Här har vi hästarna ute länge fast dom åker in vid sep typ fast det beror ju på graderna.

gejsa
0

Våra brukar åka in vid september. Eftersom det oftast brukar bli regnväder då. Är dom på betet så förstör dom det genom att trampa sönder det.

gejsa
0

Fast åka in och åka in. Våra går ju in på nätterna även sommartid. Eftersom vi har en eksemhäst som behöver det och två fjordingar som inte behöver gå på maten dygnet runt. *ler*

divansson
0

Jag tror att gräset kommer vara framme länge iår.. :P min ponny går ju inte på bete.. han har kolik och fång i släkten vid mycket gräs.. men de som går på gräs ska vel gå där tills typ.. augusti/oktober nånting.

davidia
0

dom ska få gå ute så länge som möjligt.beror ju på vädret.men dom står inne på natten nu.

jn84
0

Vi har ordnat bete några mil från stallet mellan den första juli och sista augusti så när det kommer hem igen får de gå in. Skulle gärna ha ute längre, men det funkar inte hemma för det finns ingen ligghall eller regnskydd överhuvudtaget. :(

Peppe
0

1 september vanligtvis, beror på väder

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

wewwa
0

Beror lite på vädret, men dom brukar få komma in ngngång i september.

mazze
0

Juli ut iaf om betet räcker så även Aug.

Cilla89
0

början av september, men beror självklart på vädret också.. men betet kommer inte räcka så långt, har redan fått börja stödutfodra med hösilage..

CBA
0

Så länge väder och vind tillåter och det finns bete kvar så får de gå så länge som möjligt…inget bestämt datum med andra ord.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

reddie
0

Brukar alltid ha Reddie på bete till mitten av September.  Sedan får han flytta hem till stallet igen

Anna
0

Så länge vädret tillåter och så länge betet räcker.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fabbe
0

Då vi har avtal med komunen så måste vi vara bort från stallet under sommarlovet till skolan börjar…så i slutet av augusti/början av sept flyttar vi tillbaka Glad

Mangis
0

Resten av livet… (Lösdrift) men de brukar få hösilage från oktober.

Midlingur
0

Hingsten kommer hem runt 1 oktober. Då har han varit borta på hingstbete i 5 månader.

E_hjo
0

Vi har ju så många hagar att byta mellan så betet räcker nog till. Tar in dom så sent som möjligt.    : )

AusaBausa
0

våra brukar vara ute till oktober…men beror ju lite på väder o vind samt hur betet ser ut..stödfodrar ibland om det behövs i hagen…nu etta året har de ju varit ute dygnet runt då jag fått utebox…

lisette
0

så länge som möjligt. förra året så var det till oktober.

jen
0

sålänge som vädret tillåter blir det.

anna.
0

Allt beor på väder, ifall betet räcker och när Donnas ägare ä hemma :P