Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1128 ggr
ponnyfotot
0

Vad gör US?

ja vad gör us på just din ridskola?

ska bli medlem i us på min klubb i år, och kan behöva tips.

Eftersom den ungdomsektionen är jätte tråkig och gör typ inget?

niare
0

vi har typ rykttävlingar, tipspromend med eller utan häst. gymkhana lekar. luciashow när de e lucia :P filmkvällar ja typ sånt

alexxandra_
0

Us på min ridskola då jag var yngre hade övernattning på stallet vilket var helpopulärt, då hade vi ju iofs ganska stort utrymme med teorisalar och klubbrum osv, så massor med lekar och film och godis hela kvällen.

Annars spökrunda är populärt, ha en runda i skogen på kvällen där ungarna ska gå, lys upp vägen lite med marshaller så de vet vars de ska gå, och ligg och skräm skiten ur ungarna för att sen grilla korv osv.

Finns det många yngre ryttare på ridskolan och ni inte får använda hästarna så mycket kan ni ju ha käpphästgymkhana ;)

JessieS
0

US på min klubb fixar filmkvällar, miniklubbtävlingar, julshow och valborgsshow, målar om hinder, lokaler, har ponnyridning på marknader, spökkväll vid halloween och mycket mer. :) De riktar sig mer åt lite yngre ryttare och jag är 18 så jag har inte riktigt koll på allt de gör. De är superduktiga i alla fall och har till och med fått stipendium.

Fridaaaa
0

US, är det Ungdomssektionen?

På ridskolan jag gick på så ordnade dem rykttävlingar, filmkväll, miniridläger mm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WornOut
0

När jag var med i US här hade vi massa olika aktiviteter, bl a:

Hajker (övernattning)
Barnkalas
Rykttävlingar
Maskeradtävlingar
Hopptävling
Dressyrtävling
"Prova på" grejer (andra typer av ridning mm)
Filmkvällar
Familjedagar
Tipspromenader
5-kamp
Ponnyridning

Sedan äger även US två katter + två hästar.

Lina
0

vi hade en hästbytar dag, väldigt roligt.

ponnyfotot
0

Välkommnar fler tips nu inför nästa år! :D

året som jag har varit med har vi haft:

filmkväll

"myskväll" med lekar och fika

Nu ska vi snart ha julshow och det är säkert nått mer som jag glömt oxp ;)