Ny medlem här!
Hej! Mitt namn är Melissa och jag har ingen aning om hur länge jag har ridit- kanske 4-5 år. Jag bytte stall ofta för att jag lätt kände mig utanför på ridskolan och trivdes verkligen inge bra där.
Jag gav upp ridningen när jag började gymnasiet men märkte då att nästan alla mina kompisar red eller har ridit. Så klart fick jag motivation till att börja igen och för några veckor sedan ringde det en tjej och ville att jag skulle provrida hennes häst.
Jag hade redan prövat att rida några andra hästar som verkligen inte passade mig men när jag red den här hästen så bara kände jag att hon var perfekt.
Idag är jag medryttare på ett underbart fullblod som är 165 cm i manken och Skimmel. Hon var galopp häst sina 2 första år men sen tyckte man att hon var bättre för Dressyr då hon är så kompakt i kroppen. Idag är hon 8 år gammal och har gått som dressyrhäst och hopphäst. Idag satsar man endast på dressyren och hon är hur duktig som helst. Går jätte vackert i alla gångarter och hon är hur snäll som helst både i ridning och hantering. Hon är också kolugn och blir nästan inte rädd för någonting.
Jag har ridit henne i totalt beckmörker och hon reagerade ingenting när en hund helt plötsligt började skälla eller när det kom en stor traktor. Håller jag koll på hennes kroppspråk så hinner jag lugna henne om jag ser att hon börjar bli orolig. Det värsta hon gör när hon blir rädd är att göra ett litet skutt.
Hon är jätte pigg och älskar att galoppera. sen vet jag nog inte så mycket mer om henne, hon är matglad och älskar att få massage i öronen. :D
/Melissa
Medarbetare på bildredigering! :)
Välkommen hit!
Roligt att du hittat en häst som passar dig så bra. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Välkommen :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Tack så mycket :D
Medarbetare på bildredigering! :)