Hur långt har ni till stallet?
Hejsan! :)
Det är så att jag kommer få 50-1h till stallet nu en period (3mån) sedan flyttar jag tillbaka till mitt som är 30 min till. Jag har dock hittat ett super fint dock har jag medryttare 2ggr i veckan. Men är det någon som har så långt? Hur fungerar det och hur lång tid är ni i stallet? Hur gamla är ni och hur planerar ni in skolan med läxor och så?
Jag har 7km till stallet från där jag bor. Det tar ca 10min med bil och väljer man att cykla ca 40min. Dock har jag bara cyklat en gång och det gör jag aldrig om… ;-)
Jag är 19år och söker jobb så jag har ganska mycket tid över. Dock så börjar jag ev jobba lite längre bort snart och då har jag funderingar på att börja leta medryttare.

Jag har 5 km till stallet. Om jag kör tar det ca 5 min, med buss ca 20-25 min
kissmekate.blogg.se
Jag har ca 5km till stallet där min halvfoderhäst står. Det tar 15min att cykla dit på sommaren. Jag är 15 och går i 9an. Är ganska enkelt, hinner med mycket under veckorna även fast vi inte har så mycket läxor
Har ca 1 timme till min häst, kommunalt. Ungefär lika lång tid från skolan. FÅr skjuts kanske 1 gång/vecka, då tar det runt 20 min. Är i stallet ca 3 timmar.
Jag är 18 och går sista året på gymnasiet, och det är klart det blir stressigt att hinna med allt, men man får prioritera. Pluggar lite på tåget ibland, men ofta blir det sena kvällar med läxorna. Behöver dock inte vara där precis varje dag, men ca. 5 gånger i veckan brukar det bli.
Jag har 4 km till min foderhäst… tar tio minuter med moped, 4 minuter med bil, och en halvtimme med buss och gång. 40 minuter om man cyklar och en timme om man går typ… :)
Jag tar oftast moppen och det funkar bra! :) Jobbigt på vintern men då går jag och tar bussen! :)
Jag hade 1.5 timme enkel väg (kollektivt) till förra hästen som jag var medryttare på. Det var okej om det gällde 1-2 dagar i veckan. Periodvis har jag haft tre dagar i veckan då jag hade en häst på inridning bland annat, eller när ägaren vad bortrest. Har ju tack och lov ett arbete som gör det möjligt att arbeta på tåget (så länge jag har dator och telefon), så det gick, men nu är jag ute och söker ny medryttarhäst och det skulle inte skada att ha ett lite kortare avstånd. :)
Jag har 2,5km till stallet :o. Tar ungefär 7 minuter att cykla.
Gotland är ganska lyxigt på det viset, det finns många stall precis i utkanten av stan så om man bor i Visby så har man mååånga fina allternativ att ha sin häst på inom 2 - 10km avstånd 
Har också ca 1 timme enkel väg till stallet kommunalt, inkl en promenad på tjugo minuter. Åker ut fem dagar i veckan. Hur länge jag är där är lite olika, brukar bli tre timmar i alla fall. Har lyxen att kunna åka ut på förmiddagen, så att jag alltid kan rida i ljus, eftersom jag jobbar på eftermiddagen.
Har medryttare två dagar i veckan. Hade jag kunnat ha hästen närmare hade jag inte haft det, så hade jag gärna haft honom varje dag, men nu är det väldigt skönt att slippa två timmars restid två gånger i veckan.
Har faktiskt aldrig haft nära till hästen, har alltid bott mitt i Gbg och har inget körkort än av samma anledning. Det närmsta jag haft var 45 minuter från dörr till dörr, det kändes jättelyxigt. Annars har jag alltid haft en timme till stallet.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Åh, tack för alla era fina svar!! :) Jag undrara också även om ni har lite små tips för hur man ska hinna med skolan och plugget emellan? :)För jag har 50 min till skolan och 1h.8min till stallet ifrån skolan och 50minuter hem ifrån stallet. Men senare får jag ju tillbaka vår anläggning då tar det bara en 20 min :)

5 min med bil
#9 Kan du inte göra läxor/plugga inför prov på bussen då?
Jag har väl dryga 2 mil till stallet tar 15 minuter med bil. Går dåligt med bussar dit så har lite panik över att snart bli utan bil. Men det löser sig nog.
Jag skulle inte kunna plugga/göra läxor på bussen, behöver lugn och ro för att syssla med sådant. Så mitt tips är väl att försöka hitta en rutin typ skola, stall, hem, äta, och plugga, så man blir liksom invand och använder tiden på bästa sätt. Nu vet ju inte jag om du går på gymnasiet eller vad du pluggar men på gymnasienivå tar oftast läxorna inte så lång tid om man bara ger sig f*n på att göra det man ska tills man är klar. Lycka till ;P
Åh, tack Offbeat! :) Jag är jätte intresserad utav min ponny och älskar vara i stallet m.m. Men det tar ju precis som många vet tid. Men åh blev så pepp av ditt inlägg!! :) Ja jag går gymnasiet inrikting djursjukvård!! Nu ska jag ge min f*n på att klara detta!! Hoppas hoppas verkligen det löser sig med din bil och så för dig!!

Herrejistanes, jag är imponerad över er som har så långt till stallet och orkar med! :P Jag har stall på gården och har alltid haft, så man blir väl lite bortskämd.. Tror aldrig jag skulle orka med en timmes färd!
Ca 5-7 km ( 10 min med bil 30-40 min med cykel och eh ja kanske 1 timme om man skulle få för sig att gå.)
Har 1 mil till stallet. Åker taxi för det mesta just nu. Är 26 år gammal och rider bara en gång i veckan på helger.
Jag mätte bara för att vara rolig, 11 meter blev det! :)
#17 Orättvist :P Jag vill också bo på gård.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag har 4.5km till stallet och varannan cyklar jag ut och varannan vecka så skjutsar min pappa mig :)
När jag cyklar så tycker jag att det inte är jobbigt om man inte har motvind då…hehe…ne men jag tycker om frisk luft och det kostar ingenting att åka ut till stallet och det är mycket miljövänligare och om man åker bil så är det ju bensin/diesel som kostar och sen så blir det massor av avgaser i miljön.
Snart så kanske jag ska få hjälpa en tjej som min pappa känner(hon är runt 28år), hon har 3-4st hästar och hon vill ha hjälp och hon hade sagt att om jag kommer ut och hjälper henne så kommer jag få rida gratis och hon kunde hämta mig för att jag ska kunna komma ut till hästarna och jag har vart där en gång på besök och då hade dom ett litet föl, som var hur gullig som helst och den busade med mig :-)
Dessutom så är hästarna jätte snälla att hantera och rida där.
Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden
#18 & #19 mohahaha :P
Hade stallet hemma innan, men nu flyttat till ett större ca 10 min bildfärd från mig, och jag måste säga att jag faktiskt trivs bättre så!!
Blir skönt att koppla om, från allt hästtänk i stallet till vardagstänk hemma. Skönt :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Jag bor i stockholm.. med buss har jag 50 min til stallet, att gå och cykla är tyvärr inget alternativ för min del.. att åka bil tar de ca 20-25 min
Jag har ca 9Km till stallet och lika många km hem, jag är medryttare och rider 1-3hästar varje gång jag är där.
jag cyklar den biten 3gånger i veckan :)
GO muskler! haha snö tiden får sambon skjutsa mig :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
juste! cykla utan vind tar 25minuter och med jobbig vind 40minuter :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Jag har också stall på gården så inte så långt.
Tar ca 1-2 minuter att cykla riktigt skönt! Att ta bilen tar faktiskt mycket mycket längre tid, runt 8-10 minuter.

kanske 200 meter, tar kanske 1-2 min att gå om man går segt eller med hundarna som ska luka på allt haha :)
Jag har inte häst än men har funderingar och då kommer jag ha hästen ca 10-15 min bort med bil, det är kortare men mindre vägar dit. Ingen buss finns. Jag jobbar 3-4 dagar i veckan på eftermiddagar och kvällar så har hela förmiddagen på mig att vara i stallet :)
Vi har ca 4 km till stallet. Åker bil o det tar 5-7 min typ … :) Åker till stallet varje dag. Min dotter pluggar innan stallet om hon har nåt att plugga vill säga. :)
Jag hade 45 min till stallet när jag hade häst. Åkte moppe dit var 3e dag för utsläpp på morgonen och 5-6 eftermiddagar för ridning + motion + insläpp… Passade inte så bra när man samtidigt gick i gymnasiet! Vi var bara 3 i stallet som hjälptes åt så man var där jätteofta. Fast hade ibland hjälp 1-2 eftermiddagar i veckna!