Inte kul... :'(
Jo, min sköthäst ska avlivas nästa vecka och jag orkar verkligen inte med det! Behöver nån som kan trösta men alla bara mobbas….
Alla skrattar åt mig för att nån jag älskar ska dö….
Finns inget att göra! 
Hejdå älskade Spinks

Kan inte fatta det….
Foto av Theresia Sandahl www.theresiasandahl.blogg.se
You can't make a rainbow without a little rain
Det är hemskt när någon man älskar en ska försvinna :( Tänk på att i himlen har ingen ont och hon kommer att springa på de evigt gröna ängarna.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Fy, vad folk är grymma. Men det finns nog ingen här i alla fall som inte lider med dig. *kramar om*
Nej, vad tråkigt! 
Vad elaka dem är som retar dig för det föressten.
usch, jobbigt fick ta bort min ponny för snart en månad sedan..
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
#1 Det är så jag tänker men man kommer ju ändå sakna :(
#2 Jo visst är dom :( ♥ *Kramar tbx*
#3 Det är hemskt :(
#4 Imon är det ett år sedan min förra ponny togs bort :(
Usch jag lider med dig
Hoppas de som är elaka med dig får lida dubbelt, det är INTE sjyst att göra så som de gjort. Stor styrkekram till dig som endå gått ut med detta
#6 Dom är lite tröga så dom fattar inte… :( Kram!
#7 Jag håller nästan tummarna för att dom ska kunna skada sig eller nått sånt så dom lider…. Kram!
Måste bara lägga ut denna fina bild på Spinks också, Fotad av Theresia igen i sommras på sommarbetet.
Hon fotograferade mig och Spinks i lördags, riktigt fina kort! Kommer visa några sen ♥
P.s bilder är inte redigerad så den är inte bästa kvalitén
Gud så hemskt! jag lider med dig.. jag förlorade ena katten i lördags och vet hur svårt det är att förlora någon man älskar så mycket.. minns när jag var mindre och dom skulle avliva min favoritponny på ridskolan, jag var så fruktansvärt ledsen. :(
bry dig inte om elaka människor, i det här läget får man verkligen veta vilka som är bra och riktiga vänner, såna som är elaka i ett sånt här läge ska man inte ens bry sig om eller ens ge uppmärksamhet.
Hästen är superfin och jag lovar att vad det än är för fel på Spinks kommer han må superbra på dom evigt gröna ängarna i hästhimlen med en massa kompisar att galoppera runt med! <3
Skickar en stor bamsekram!
#9 Jo det är hemskt… den 25 november förra året avlivade vi ju min förra egna ponny också… har nästan precis kommit över det.
+ att den 20 mars avlivade vi min första kanin (blev 7 år och 11,5 månader gammal) och 5 dagar efter det dog hans son… :(
Sant. det är som sagt i dessa lägen man ser vilka som är äkta och vilka som är falska.
Spinks har dåliga bakknän. Han kommer aldrig mer att ha ont sen i Trapalanda som tur är..!
Kram! <3
P.s jag ska ha ny sköthäst på ridskolan (finns INGEN bättre en Spinks iaf) som heter Gnisten. Det är han på bilderna här nere ♥

OBS!! INTE JAG PÅ BILDEN, MIN KLASSKOMPIS

Spinks i bakrunden

Nä oj vad många bilder! Aja… alla kommer från www.theresiasandahl.blogg.se (min klasskompis ;) jag har tillstånd att alltid få använda hennes bilder om jag säger att hon har fotat)
#10 nej vad hemskt! ett riktigt sorgeår för dig då.. :( förlorade 2 kaniner och en gerbil förra året, så tro mig, vet hur det känns.. :( inom en alldeles för snar framtid kommer jag även förlora min "nya" kanin, som bara är 1 år och några månader pga återkommande varböld på nosen..
som sagt aldrig förlorat en häst som jag varit nära vän med, så det vet jag ju inte hur det känns.. men jag förstår att det gör ont! <3
den nya hästen var ju också riktigt vacker. :)
#11 Vad jag tycker så är det en aning värre att förlora en häst än tex kaniner för hästarna rider an på och utvecklas och sånt men det kan man ju inte med kaniner ;)
Men det är ju hemskt att förlora dom med då dom är som familjemedlemmar…
Nä vad trist! :( Hoppas på att kaninen ska kunna bli frisk istället
Ja han är fin ^^ men inte som Spinks tkr inte jag
Jag förlorade min första ponny när jag var 7år. Sen dess har vi varit tvugna att ta bort två hästar, som jag älskat väldigt mycket. Det blir inte lättare, men efter ett tag bleknar sorgen och man står kvar med alla minnen.
Sorgen kan kännas väldigt tung och kvävande ibland, men jag brukar tänka som så att allt har ett pris, så också kärleken. Och även fast sorgen är svår är den ändå ett billigt pris att betala för all kärlek och alla fina minnen jag fått.
Så ta tillvara på den här sista veckan, sup in så mycket du kan av henne, skapa några fina minnen till, för du får ingen mer chans. Sörj henne inte än, utan njut av den tid ni fortfarande har. Om du förklarar för din lärare tror jag att du kan få ledigt en dag för att ta farväl i lugn och ro så du verkligen kan pränta in bilden av henne du vill minnas.
De som retas gör det för att de störs av saker de inte förstår. De tror att du sörjer ett djur och det de inte förstår är att det är bandet till en nära och älskad vän som får dig så ledsen.
Hon är en stor del av ditt liv och kommer alltid att vara en del av den du är, så låt ingen trampa på dig för att du sörjer.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#13 Jo just nu i början kommer det vara väldigt svårt och så… men som sagt bleknar det bort lite mer och mer fast jag glömmer honom aldrig.
I måndags var nog sista gången jag han träffa honom.. om han inte är kvar på torsdag! Jag var påväg att missa bussen så jag sprang till Spinks, gav han en bamse kram, pussade honom och sa "du är bäst! Jg älskar dig oavsätt vad som än händer" han det bäst nu älskling", gav honom en till kram i tårar, 3 sista pussar och sedan sprang jag iväg.
Ja dom som retas tänker mest "ooooo ett djur!" men för mig är djur väldigt värdefulla! som familje medlemmar… skulle det tex varit min mamma eller nån, skulle dom nog inte säga "oooooo en människa". Folk (inte alla…) tänker att djur knappt är nått värda bara för att vi kan lite bättre än dom. Men så tänker INTE jag! Djur var här först, dom har också ett liv och familjer! Varför ska vi döda tex tigrar bara för att deras päls är snygg? den är till för kamouflage (stavning xD)!
Undrar vad dom skulle säga om det kom en tiger och skärde av skinnet på dom….
Han* ;) har kännt honom i ett halvår, men känns som minst 3 år för att vi är så tajta, jag & Spinks