Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1290 ggr
examynia
0

(K)martingal/halsrem

jag undrar om de är nån som har en halsrem eller en gammal martingal till salu?.storlek full. är de en martingal så ska jag använda halsringen bara..

för en väldigt billig peng i såfall.. hör av dig om du har nåt.

Gronstedt
0

Om du bara ska ha den att hålla dig i så kan du knyta ett rep om halsen på hästen - enklare och billigare och lättare att passa in rätt längd Flört.

examynia
0

tack men vill dock inte ha rep.. :P brännrisk å vill itne tejpa då blirde halt istället om man svettas osv.:P. så en martingalhalsring/rem passar honom perfekt i storlek..=)

ella99bella
0

ta ett stigläder istället, det rider jag med hela tiden!

Mvh/Ellen<3Glad

examynia
0

ja jag testade de.. men de är för bred så när jag tar tag i den så slinter jag å de gör ont:S så de funkade inte alls för mig.. å då måste jag ändå köpa ett par stigläder till så:P

Elshira
0

Just nu har hööks fri frakt, martingal finns för 135 kr, kanske värt? Annars finns några på tradera.

Hakuna matata!

JTphoto
0

Har du testat en tygel? De är inte så breda och fungerar utmärkt som halsrem. Annars har jag flera gamla martingaler, du kan då en om du betalar frakten^^

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

examynia
0

#6 inte testat tyglar men självklart betalar jag frakten för en gammal martingal sålänge halsringen är hel i lädret osv=) å den måste ju vara storlke full annars kommer den inte runt hans hals:P

JTphoto
0

#6 testa med en tygel då, jag tycker de fungerar kanon^^ hmm ska kolla någon dag om jag har storlek full.

examynia
0

#8 ja de ska jag göra.. men hur fäster du den runt halsen då?..

ja tack vore snällt om du ville kolla=)

JTphoto
0

#9 Du får använda fantasin^^ Jag tejpade ihop en tygel med eltejp och den blev en jätte bra halsrem^^

Jag har storlek full :)

Pelzi
0

du kan ju ta ett spännband det fins ju   i olika storklekar (sånt som man använder tex att spänna fast på släp möbler från ikea typ):)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

examynia
0

#10 jo jag försökte få till de men blev inget bra:P

men då är jag intresserad av den:P

#11 spännband vet jag inte.. känns åxå som att de blir lite bränneffekt på

JTphoto
0

#12 Nähä xD Attans då^^

Men skicka ett PM så löser vi fraktkostnaden å sånt där :)