Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 419 ggr
joytick
0

Fattar typ ingenting x)

Har fått reda på mitt intag för gymnasiet nu… kom in på john bauer som var mitt andra hands val (plönninge var första) men jag vill ju gå på Torsta :O Kan jag inte välja torsta nu eller? Jag fattar ingenting.. Är det nån som vet hur de funkar så får ni gärna berätta :)

Milli
0

f*n har ångrat mig för 100:e gången nu, såg intagningsbeskedet, visst inte att man kundet det än, och jag kom in på svenljunga… Vill verkligen inte flytta längre så vill ju också gärna ha svar på om man kan byta nu om ngn vet?…

joytick
0

Ja jag ångrar mig också asmkt :S Jag vill gå på Torsta :O

ellema
0

Det är bara till att ringa in eller maila i tid. jag har bytat gymnasie nu 3 ggr. först fick jagvelja mellan hbg och önnestad men valde önnestad sen bytade jag hem till landskrona och sen nu ska jag gå i hbg igen. men har då inte varit i skolan på ett halvår och ska jobba hela sommaren sen ska jag börja på hbg ridgymnaseit fast än att jag inte vill..:P

NG här som går på i hbg?

joytick
0

Så det är typ bara att ringa till intagningsnämden eller?

joytick
0

Milli, en kompis ringde till intagningsnämden och hon sa att man kan skriva ut en omvalsblankett och lägga upp programmen i den ordning du vill gå… Sen får du besked om du kommit in eller inte, kommer du inte in så står du ju fortfarande kvar på Svenljunga. Här var det iaf så.. Lättast är ju om din mamma eller pappa ringer till eran intagningsnämd.

wewwa
0

Har ni redan fått veta den riktiga intagningen?! åå, jag vill ju veta nu… : D

joytick
0

Hästen, har inte du det där "Dexter" som du kan logga in och kolla? Det var där jag tittade :) Men min kompis har fått hem med posten också..

wewwa
0

Nä. Men jag kanske kan kolla på ett annat ställe.. : P

Milli
0

#5 okej tack, får väl ta och ringa dit nu nån dag, ska bara komma på vad jag vill gå också.. ;)

__iE
0

Förra året när jag hade valt fick jag papper från alla pogram o skolor, om jag hade kommit in elr ej.
Valde frisör först o blev reserv sen fick jag välja om jag vill stå kvar som reserv elr "dra mig ut".
Hade Handel som två o det valde jag, så vi fick välja bland de pogram man sökt in till.. :) Great tkr jag!

Snuttan2
0

Man kan ringa å prata med gymnasiet man vill in på för att se om de har platser.

ellema
0

jag fick veta det för att min mamma ringde in och snackade med recktorn. så fråade han om jag ville hoppa in i 2 och fick jobba ifatt medn det orkade jag inte så jag fortsatte att jobba och fick då komma in säkert nästa år så dem har redan min försäkring och allt så där jag jobbar nu är som ett praktik betyg sen. så det är ett litet + i kanten..:)

ew
0

Ska du gå i gävle då alltså?

Snuttan2
0

hur går det för er som ville byta?

Jag har bytt gymnasium ett par ggr Generad  Har aldrig varit några problem för mig.. Alla gymnasium tjänar alltid mer pengar på att ha ER och vill därför gärna ta emot fler. Och det finns ju oftast fler som byter, så är man snabb å ligger på så kan man ofta få byta eller hamna i kö…

Jag har ju inte varit i min skola på närmare ett års tid säkert nu, de väljer hellre att ha mig inskriven hos dem å få pengar för mig utav staten å låta ge mig studiebidrag (alltså inte anmäla att jag inte är där) än att bara skicka iväg som det är till csn, för vad skulle de tjäna på det? Inte träffat på ngn skola som INTE har den attityden Oskyldig Skolorna är som alla andra företag, de har en egen agenda för att tjäna pengar ;)

Maja
0

Jo, klart du kan byta, jag skulle börja med att ta kontakt med SYO-konsulenten på din högstadieskola.. Hon/Han vet hur du ska gå vidare.. ;) Ev. kontakta SYOn på din nya skola - alltså den du kom in på.. ;)

wewwa
0

Jippie, jag fick ett brev i dag och jag kom in på det jag ville… haha : D

joytick
0

Nja går väl inte så bra :( Har insett att jag inte kommer hinna ha häst och gå på torsta eftersom jag måste pendla och då blir det så krångligt om man har fodringar i stallet. Så jag får skippa det :(.. Blir alltså John Bauer ändå.

MiaMaria
0

Men har du någon häst nu joytick? Klart du ska gå på Torsta ju!!! =)

joytick
0

Nej men jag letar för fullt ;) Och jag måste ju ändå hjälpa till i stallet fast jag inte har nån häst så.. Kommer bli väldigt stressigt då :p

MiaMaria
0

Jag hade häst uppe i Offerdal ett tag o de fungerade, tar 20 min med buss in till stan från Ås och dom går ofta, iaf när jag gick, till offerdal tog de 1 tim o 20 min… Kom igen nu!! ;-)

joytick
0

Haha xD