Bralla
Jag undrar vad ni anser att hästen gör när den Brallar? Jag ska provrida en häst och ägaren sa att den va jätte snäll. Och hade aldrig bockat eller slängt av nån men den kunde bralla ibland. Vad tror ni hon menar att den gör då?

För mig är bralla tex slå bakut och öka i galoppen, bocka osv. Lite rodeohäst kanske. *ler*
Jag skulle tolka det som att den busar ibland.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ja…småbockar o busar…
Okej, för hon sa att hon inte bockade.

Luftsprång el enklare bockningar?
#4 Låter konstigt… Du frågade inte?
#5 Nej tyvärr. För det va efteråt jag börja tycka det lät konstigt. Att den inte bockade eller hade slängt av nån. Men den kunde bralla ibland.

Hmm.. Ingen aning om vad hon menat. När ska du provrida?
Nu i veckan.

Häst som brallar av sig små bockar, alltså inte stora ordentliga bockningar, absolut inte rodeo-bockningar (de är såna djupa bockningar som är mer på stället och är agressiva och visar missnöje), att bralla av sig är för mig mer något utav glädje… Att hästen är så pass glad å mår bra, har extra energie å vill spralla av sig den…
Jag säger samma som #9. : )

#9# Rodeobockningar som jag menade är att dom slår bakut och bockar samtidigt. Det gör mina hästar av glädjeyttringar i hagen oftast. Inte för att dom är arga. Ingen brukar sitta på då.
Tack för alla era svar. Har idag vart och ridit och det kändes inte alls bra med den hästen. Va rädd för allt. Så hoppas att det dyker upp nån som passar mig bättre

Vad tråkigt… Men du hittar säkert någon bättre! : )
Lycka till =)