Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 571 ggr
Saxo
0

semester lr ej ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

heej =D Ska era hästar/sköthästar mm få lata sig i sommar (hela lr inte hela) lr ska dom ridas/tränas mm ?

(har lite tråkigt så försökte komma på nåt å skriva :P)

Min häst ska nog "stå" hela sommaren , lr aa han ska inte ridas iaf (inte mkt isf det beror på) , ska röntga han snart :S + att hoven e sne så jaa =/ han ska viiiiila , så får vi väl se om han har nåt fel i kotleden :/ usha

Anna
0

Windy kommer nog ridas nästan hela sommaren, hon tycker det är roligt att få komma ut och röra på sig, sedan behövs det också med hennes stora mage :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

thilda-
0

Min går i sandhage…och tränas för fullt :)

Saxo
0

Oj , jag glömde Ariel Generad

Hon ska promeneras och utställningstränas lite (Hon e ingen utställnings shettis men vi ska antagligen på en i sommar =) )

gejsa
0

Vi rider när vi får lust. Inget tvång alls. Är det för varmt ute och mycket broms så rider vi inte. Vi ska ju inte tävla och har inga sjuka hästar som behöver vila så….

Galoppan
0

Ska nog ha ett litet "lov". Kanske att hästen får vara ledig i 1-2 veckor på sommaren. har mina ideér =P

Milli
0

mina hästar kommer nog gå i stort sett som vanligt tom mer. Dom brukar få vila på vintern istället, fast det är klart dom får ju lite vila i sommar, jag ska ju alltid åka någonstans.

Cilla89
0

Japp är ju pensionär så han har semester året runt ;) Schess ska säljas nu, så han hålls igång till han är såld.. Min systers ponny sommarvilar, han är bara 4 år..

Believer
0

för mina hästar blir det vila fr.o.m. nu då jag börjar bli allt för stor och klumpig p.g.a. bebismage. hihi.

Faxlin
0

Här rids töserna när vädret tillåter det. Men så ofta som möjligt i alla fall.
Dixi rids så gott som varje dag för att vi vill hjälpa till att förhindra att fången kommer tillbaka.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AusaBausa
0

Ludde får inget lov, men han rids ju inte varje dag som det är nu ändå…så han får nog sin paus oavsett lov eller ej!

Johanna
0

Plutten ska hållas igång i stort sett hela sommaren, med undantag för ett par dagar då jag är bortrest, lr så rider sambons bror då.

han har ju haft sin vila, då han stått i nästan 1år…Skrikandes

fridak
0

roger ska hållas igång som vanligt. han ahr haft ngn veckas ledigt innan.

Sehvrin
0

Mina får vila större delen av terminerna och jobbas när det är lov, dvs de kommer få jobba i sommar (bara fem eller sex veckor, dock, eftersom jag bara är hemhemma i fem veckor)

Edit: Dock kommer Lolly få vila från fysiskt arbete, då hon är halt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Murre_Uddiz
0

Pållarna går bara å tjockar sig på sommaren elr ja, dom går 4 ridläger, men alla går ju inte och så går dom ju inte varje (?) så :)
Och i sommar nu ska man hålla igång pållarna lite såklart oxå :P

MiaMaria
0

Jätten o Gali ska få "semester" 2 veckor i september när ägaren åker utomlands, då e de jag o Zickan som ska rida så de kan nog klassas som semester =)

Fabbe
0

Min häst har sommarlov, dock försöker jag rida 3-4 dagar i veckan men det bero ju på vädret oxå

Mangis
0

Mangis är skadad, även denna sommar. Så som vanligt så går hon bara och betar. Jag börjar misstänka att hon gör det med flit…

PonnyAnnie
0

Tickle är skadad,men är han frisk nästa gång som vi är där så blir det hård träning hela sommaren:)

Lyrik
0

Lyrik är ju sjukpensionär, så han har semester året runt. Men en liten skritt-tur eller tömkörningstur tar vi nog ibland om det inte är varmt och flugigt.

steffy
0

min shettis är ju skadad, så hon har sommarlov nästan hela tiden