Shit - en barbiehäst!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet inte vad jag ska tycka. Han ser liksom overklig ut. Har för mig att barbie red på en som såg precis så här ut när jag var liten.
Fin färg och välryktad, i övrigt gillade jag den inte.. Exteriörmässigt inget jag skulle vilja ha, framför allt inte som ridhäst. Kanske hagprydnad..?
Detta är väl en sk. American_saddlebred dvs en sådan ras som man har för utställning och uppvisning. De har ju väldigt speciella gångarter med mycket höga benlyft på frambenen och bakdelen ordentligt sänkt.
Det är ju också dessa raser som plågas hårt av uppvisar som vill vinna gångartstävlingarna. De blistrar fram sår på kotlederna, plastar in, slår in mängder med söm i sulan och lägger på decimetertjocka sulor och även hänger kedjor runt kotlederna för att smärtan skall göra att de lyfter hovarna högre. HEMSKT!
Det cirkulerde runt en film här iFokus om detta för inte så länge sedan.
Precis som innom alla (framförallt amerkanska raser då) raser finns det folk som driver hästarna och träningen till vansinne, men det finns absolut hästar med extrema rörelser osv helt naturligt. De flesta hästarna slutar ju som normala ridhästar, men det är ju såklart inget som uppmärksammas på denna sidan atlanten. Shetland, araber, morgan, hackney tenessee walling horse och många fler raser visas upp på samma sätt på deras shower och är varken mer eller mindre extrema än dessa saddlebreds. Det finns absolut saddlebreds, även i sverige som är väldigt fina ridhästar, och de är absolut inte exteriört "defekta".
Hakuna matata!
stackars häst den hade ju konstiga saker på hovarna så den gick konstigt ju :/
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag tycker dom är supervackra!!
#4 Det är vanliga boots han har på framhovarna :)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#4 Jag tror inte den hade mer än vanliga boots på sig. Dessa hästar har denna gång i sig. En ovanlig men för hästen naturlig gångart.

Hästen är fin (förutom i början när den står uppställd så med bakbenen, ser verkligen konstigt ut) men när den travar så rör sig framdelen överdrivet, bakdelen rör sig överdrivet men ryggen? Verkar vara helt stilla.. Bygger den inte ryggmuskler så kan det ju inte vara nyttigt att rida den sen, speciellt inte i den sortens trav.
Skynda långsamt så går det fortare.