Snabba svar: Vad ska jag göra!?
Hej!
Det är såhär att min häst gick för ett tag sedan ihop med två andra hästar. Men vi ville inte att hon skulle gå med dom p.g.a att dom sparkade och bet henne, och jag var rädd för att det skulle hända något allvaligt. Så nu går hon ensam i en hage. Men stallägarna tillåter inte detta, dom vill att hon ska stå med dom två som hon är livrädd för. ( Jag kunde inte ta in och ut henne ur hagen, kunde inte gå nära dom och dom attackerade när jag ledde ut henne ). Så nu står hon ju själv. Men stallägarna säger att dom måste beta ner en annan hage och nu måste hon stå med dom igen och jag vill inte riskera att hon eller jag blir skadade! Och det ska komma två nya hästar med och det verkar som om stallägarna gör allt för dom. Allt för dom som har fina renrasiga hästar! Och jag tror att dom skulle kunna slänga ut mig bara för dom där hästarna som kommer! För jag hade tidigare en foderhäst men han åkte hem och då hade vi en jättebra box där och så sa vi det att vi betalar även när vi inte har häst nu för att vi ska få ha denna boxen och dom sa ingenting dom sa bara ni kan inte ha den boxen, den ska dom två nya hästarna ha för ägarna vill att dom står jämte varandra. Och vi hade BESTÄMT! Och så sa vi att vi hade bestämt då sa dom att vill vi inte acceptera det dom säger så åker vi ut ifrån stallet. Och jag vet itne vad jag ska tra mig till, vill inte riskera min ängel och min familj vill inte riskera mig eller änglen! ska jag stanna kvar och testa om hon kan gå med dom där två som bitit och sparkat henne eller försöka hitta ett nytt stall, och om jag ine hittar ett nytt hur ska jag göra!? Jag är i panik!!! HJÄLP SNÄLLA! Jag är medlem här innan, men detta är en reserv användare!!! Dom flesta av er som skriver kan jag skriva ett medelande och skriva vilken användare jag är! Men har denna för att jag känner några här och vill inte säga för mkt. Då kanske de blir bråk i stallet.

JAG hade sett mig om efter ett annat stall om ägaren va så trångsynt som det verkar…
(Tror jag vet vem du är)
usch. jobbigt !
försök hitta ett nytt stall, verkar ju ändå inte som om ni trivs så bra ?
#1 Tror jag med du vet =)
#2 Nej, jag är rädd för att mista min hylla för mina saker med. Dom gör allt för dom två nya hästarna!
Är bara rädd att jag mister min kompis eftersom att hennes syrra har stallet..

min shettis gick ihop med 3 hästar på mitt förra stall, lina(shettisen) blev så illa sparkad att hennes ligament blev avsparkad i vänster bakben +10 stora inflamerade köttsår på ryggen+ en massa fula hovmärken över hela hennes kropp, så efter 2 år fick jag triangelmärka henne + lägga ner all framtida träning, som jag har mått dåligt av att hästen hade ont. men efter 6 veckor så bärjde hon få tillbaka sin livsglädja igen.
min åsikt är att du helt klrat inte se till att utsätta hästen eller dig för skador ( som du skrev) jag vet vilken smärta man får gå igenom om någon går fel. jag tycker du gör helt rätt.
#5 tack så mycket för svaret!
Nej, jag tycker värkligen du skulle sett dig om äfter ett annat stall. En riktig bra stallägare forsöker få till så alla hästar mår bra så långt det går tycker jag, och fina rasrena hästar är inte mer värd bra behandling ennen korsning om du frågar mig. Självklart måste man ta vissa hänsyn til proffa tävlingshästar, men knappast så mycket att annan häst i stallet riskar skada av det viset steffy beskriver. Nej, forsök hitta ett annat stall, så du kan va trygg på att din älskling både kan ha kompisar med sig i hagen OCH må bra av det! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#7 tack så mycket!
Det betyder mycket att ni svarar alla! =)
Såhör känns det: Vi ska acceptera allt dom säger, annars åker vi ut!
jag blev lite nyfiken nu reservis, vem är du ? :P
#9 har skickat till dig BB.

#8 jag hade letat efter ett anna stall, hästen skall ju kunna gå i hagen utan att få en massa onödiga skador (som min tex).
jag har stått på ett stall där jag kände samma som du gör nu, men jag var tvyngen att se till att min häst mår bra och inte hon utsätts för fler skador, så jag bytte till ett nyt stall som verkligen är ett drömstal, men jag vet hur det är. Det är inte så lätt att lätt att sitta i den situationen.
GLÖMDE TALA OM!:
Hästarna i mitt stall får inte gå på sommarbete, vi får inte kläm på varför och svårt att förklara uppfattning!
putt
Jag ska göra allt för lilla pållan, hon är det enda jag lever för. Jag skulle inte förlåta mig själv om det hände henne någonting!

leta efter annat stall. ett lite vettigare stall..

Det löser sig ska du se!! Försök börja titta efter annan stallplats om de djävlas med dig..
Har själv flyttat några gånger pga. stallägare eller hyresgäster..
Har äntligen hittat ett underbart stall där både jag och min lilla donna stormtrivs!! <33
Så bra
Skriiiiv allaXD puttputtputteliputt!
hmm jag skulle någ leta efter ett annat stall. Nu kan det ju vara så att din häst e rang låg å då får den bett av andra å sparkad undanstuffad osv. Men detta med stallboxen det skulle inte jag tåla, har du inte skrivit något kontrakt? Det är bra om man har det på papper allt så blir det inte tjavs om sånt. Och du o din häst ska inte tåla bli undanstuffade hursomhelst. Har du fått boxen så har du punkt slut o får du inte det ja ta du å leta annat. En bra sak (har jag märkt) är att man lägger fram att man är arbetsam å där med kan få billigare och bra plats åt sin/sina hästar. Alltid bra att man hjälps åt om man har den möjligheten. Nu har du ju chansen att leta efter ett annat stall nu över sommaren. Och du säg så här blir min häst skadad i hagen pga dom där hästarna så får ägaren betala vad det kostar. Då kanske det blir andra bullar vem vet. Lycka till!

Jag börjar också förstå vem du är. Du åkte ut till din häst mitt i natten för några nätter sedan eller hur?
Byt stall ingen ide att stå kvar där när stallägaren inte är likadan mot alla hästar och ägare.
#19 Hon är ledarhäst, faktiskt.. hehe… =) Ja, vi letar nu.. Ska åka och knacka dörr imån kanske XD Måste ju hitta ett stall!!
#20 nepp, inte jag de XP Kan skriva… Ja….

#21, vem är du då ? trodde samma som gejsa, om vi nu tror på samma ;)
Nyfikna i en strut XD

hihi.. jag vet vem det är!! men tiger som muren!!

#24# Jag vet det med. haha
Jag tror jag vet också ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Men Ahh XD Kan ni svara eller XD Haha =P Alla fokuserar p min andra medlem och itne frågan XD

Du har ju redan fått en massa svar? Jag tycker iallafall att du ska titta efter ett annat stall.
Okej tack, det var sånt svar jag ville höra 0=) Jag vill bara vara säker på att alla säger samma och så!

Nytt stall…vad som helst är bättre än det här, låter det som.

Det är väl inte så mycket att fundera på tycker jag!
Hade det varit jag och min häst det handlade om så hade jag sett mig om efter ett nytt stall omgående…det finns ingen anledning för er att stanna kvar.
Trivs varken häste eller människa i ett stall så gör man bäst i att flytta till något bättre.
Hoppas du hittar något stall snart så både du och hästen kan få slappna av och njuta av sommaren.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Tack så mycket =)

jobbigt..

titta efter nytt stall ja
hade genast sökt annat stall… har också ett sådant problem men det är min häst som är otrevlig! Går inte ihop m andra hästar…(förrutom mina foderhästar men de är på betäckning), har försökt få honom att acceptera en 1-årig halvblods kille men fy vad elak han var! så nu går han själv o det funkar perfekt!
Blev lite bestört över när det skulle komma krav på att alla hästar hade rätt t hästkompisar i hagen…vad f-n gör man då? Skulle jag behöva släppa in andra hästar som jag riskerar bli utjagade eller betna eller sparkade av min häst!!! Icke…jag hade gjort det! Nu kommer snart shettisarna hem igen så då får han sällskap på nytt, för de accepterar han nu!
Hur blev det? Kom det ngt sånt krav? Eller de fattade hur knäppt det blev o tvinga alla hästar gå ihop trots de ej passar till det:…

lyssna inte så mkt på vad alla andra tycker, gör det som känns bäst för dig. det är ju du som ska trivas, inte vi =)

#35# Nej, det var inget krav att två hästar måste gå i samma hage.