Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1335 ggr
Praefatio
0

Stallplats sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter två år på vår härliga lösdrift har två individer skapat dålig stämning och tråkigheter i stallet. Det är dags att flytta!

Min häst heter Baltazar och är en 12 år gammal import av okänt ursprung, 158 cm hög. Han är helt genomsnäll, okomplicerad på alla sätt och vis, lätthanterad i precis alla situationer. I hagen är han ranglåg och går undan om någon bråkar med honom. En oerhört mild häst helt enkelt.

Jag heter Filippa och är snart 24 år gammal, har ägt Baltazar i tre år. Jag rider western sedan elva år tillbaka men har tänkt sadla om till akademiskt så småningom. Är en skötsam tjej, lätt att ha att göra med. Tycker att det är viktigt med bra gemenskap i stallet, att man löser problem tillsammans och är raka och ärliga. Jag har givetvis bra referenser.

Söker ett stall i Göteborg med omnejd. Jag åker kollektivt och därför är det jätteviktigt att kommunikationerna är goda till och från stallet. Det ska ligga högst 30 minuter med exv. buss från Centralstationen. Jag kan tänka mig en promenad på max 2 kilometer från busshållplats till stall. Min häst vantrivs enormt mycket med att stå inne för mycket, så mycket utevistelse med kompisar är ett krav. Frimärkeshagar är inte aktuellt. Ny lösdrift är också mycket intressant!

Fina ridvägar är mycket viktigt, liksom god stämning i stallet. Paddock eller skrittavstånd till paddock är ett stort plus! Även stall i Partille med omnejd är lite extra intressanta.

Dyker rätt stall upp med två lediga platser så finns det ytterligare en intresserad tjej från mitt stall, hon och hennes häst är liksom oss trevliga att ha som hyresgäster.

PM:a här vid första kontakt. Ser fram emot svar!

[exotic]
0

Jag har inga bra tips.
Men tänk bara på att det blir dyrare att åka kommunalt till Partille då det är en annan kommun.

Bazoka
0

Så synd att du bor i Göteborg, finns ett jätte mysigt stall här i Norra Skåne annars :-)  - Du kommer säkert hitta ett toppenstall!

kallander
0

Vi har en plats (och ytterligare en till i början av nästa år) ledig på lösdrift i Kärra, ca 1,5 km från bussen, med paddock och massvis med bra ridvägar. Det är just nu 5 hästar och enbart valacker. De flesta av oss håller på lite med akademiskt och några är även inne på mycket nh. ett krav är tyvärr att hästen måste vara barfota då vi har höet med nät runt på marken. Hade ju vart dumt om någon fastnar.

Skicka ett pm till mig om det är intressant :)

Praefatio
0

#3 Nope, icke intressant, min häst har skor.

Gronstedt
0

Har PM:at ett tips, för vad det kan vara värt Glad.