Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 552 ggr
bubbelbubbel
0

förolämpad

!!!

jag stog vid banken idag, framför mig står en TANT och förmodligen hennes barnbarn, hon var väl 60+ nånting.
ungen pillar på allt och störde tydligen henne jättemycket, hon vänder sig om, tittar på mig, säger till ungen "albin, nu får du lugna ner dig, det står en tant bakom".

VAF*N säger du, hade jag lust att skrika !?
JAG ÄR VÄL INGEN TAAAANT !!!!

jag hae förstått om det hade varit en 5 åring som sagt till sin mormor, oj där står en tant, men hon borde väl sett att jag är flicka och inte tant…..Generad

Reservmedlem
0

Jag skulle nog viljat sagt detsamma =/

bubbelbubbel
0

ja usch, min kompis kom precis när hon gått, det blev ett "susssiiiiii hon kallade mig för taaaaaaaaant!". hahaha

Cilla89
0

hon kanske pratade på gammeldags ;)

MiaMaria
0

Ursäkta memn jag måste få skratta ;-) Lite roligt va de ju faktiskt! Men jag förstår din känsla!

Men alla är väl inte så där e Värnamo?? :-S ;-)

bubbelbubbel
0

ja fast inte ens på gammalsvenska var man ju tant när man är 21….kanske först när man är gift..

mazze
0

Det är inte ovanligt attfolk säger så, men för barnen är man ju tant ;)

bubbelbubbel
0

äh, hon var tant.

men jag får väl titulera mig som det numera, Tant Karoliina om jag får be :P

MiaMaria
0

Hihi de ska jag komma ihåg, Tant Kraoliina ;-P

DojoKelder
0

Haha.. det har jag faktiskt haft en del kunder som sagt till sina barn/barnbarn.. Kan du ge tanten pengen?
Känner man sig gammal då eller??

lisette
0

jag har med blivit kallad tant. och flicka.. det är lite långt mellan tycker jag…

Magica
0

jag blev till talad tant först gången jag var 16, jag kände precis som du. små barn tycker att dom som är 30 har ena foten i graven. syrrans ungar tycker att hon är äldre än våra föräldrar. inte illa att vara äldre än sina egna föräldrar..

Lindbygarden
0

hehehe… jag har gjort tvärtom och kallat en för gammal kvinna för "tjej2 det var inte heller poppis….

Alexandra13
0

En gång skulle jag å min kompis gå hem från skolan och då kom det en tant(trodde vi) lite längre bort å cyklade på samma sida som vi gick å vi ba "Den där tanten får cykla runt oss för här går vi" och tnten fortsatte cykla mot oss och tillslut stannade hon, och det var min mamma! Hon frågade va vi skrattade åt då berättade jag va vi hade sagt! xD

Believer
0

hahaha. sorry om jag skrattar men det är ju kul i efterhand =P

En gång när jag var i sälen och stog i skidliften (det var drygt 25 minusgrader så jag hade mössan nerdragen så långt det gick och halsduken upp över näsan för att inte frysa ihjäl.. brr) så stog en mamma och hennes lilla son framför. Plötsligt säger mamman till sin son: Gå åt sidan "vad han nu hette" så pojken här bakom kan åka före!. Hon syftade då på mig.

Så jag vet inte, men jag blir nog hellre kallad tant än pojke haha =)