vad skulle ni ha med?
jag har nu skaffat en medryttare å ska skriva ett litet "avtal" menllan oss.. vad skulle ni ha med i det?
förutom det vanliga då att den ska skötas å ridas som ägaren vill å foder som de är sagt å inte hitta på nåt otyg.. men är de nåt spceillt som ni tycker man ska ha med utöver det vanliga?
När jag var medryttare hade vi även med vem som skulle stå för utrustning som gick sönder. Ägaren vid slitage och medryttaren vid oaktsamhet.
okej jo de stod nog in de jag kollad epå med.. har kollat på några å fått ideér å tankar osv . så de är bra de ska jag ha med åxå..
jag har ett avtal som jag använda/använder när jag var medryttare är du intresserad kan jag skicka det
#3 ja men jättegärna..=)
Vad som händer om hästen skadas vid oaktsamhet och konsekvenser av att bryta mot avtalet. Inte för jag tror att något sådant skulle hända, men det är bättre att vara förberedd på det värsta och hoppas på det bästa.
Om medryttaren vill ta med kompis, vad får kompisen göra? Får medryttaren bedöma det själv?
Uppsägningstider?
Allt kanske man inte måste skriva, men det är nog bra att prata igenom allt som kan uppkomma.
Hoppas ni kommer trivas tillsammans!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#5 tack så jätte mycket=)
har skrivit ihop lite så tror de kommer bli bra=)
Jag har ett medryttaravtal som är väldigt ingående, kan maila det till dig om du vill. Du får använda det, ändra i det osv som du vill.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Jag har varit med om medryttare som skickat ett sms sent på kvällen att dom inte kan och det är inte kul att behöva åka ut till hästen när man har andra planer. Så något i stil med att hästen är medryttarens fulla ansvar de dagar ni kommit överens om.
tack så mycket hörni.. fick till ett bra avtal som hon accepterade å tyckte att de var bra fö rmin del med..
Grattis!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
tack=)