Varför sålde du honom?

2

3

4

oj oj oj…. den sparade visst alla bilder på samma, sorry! därför att jag både kännde att han var för stor för mej, och för mitt ökande intresse för western….

vad fin han var ! =)

vad va fin han var!=)

Jättefin! 
Finns väl inget hinder att rida western med ett varmblod. Det finns många som kommit långt med varmblod inom någon lämplig gren.

ja de beror ju på hur långt man vill komma…. han e ingen framtid för mej inom western, +att han e 170cm känndes lite maffigt för mej…. ska testa rida på kossor, vill han en liten smidig å kvick pålle :-) men han e en mkt go pojk!!!! som har fått ett bra hem…
Hörde på ett möte jag var på för ett tag sedan att eftersom korna blir stressade av drivningen så skulle det eventuellt kan komma att förbjudas i tränings och tävlingssyfte.Det var tydligen folk som tyckt att det var djurplågeri att jaga kor. Så antingen får man tävla och träna utomlands om det förbjuds, eller får man välja en annan gren.

Det var på tiden. Tycker också att det är djurplågeri att ha kor som objekt. När vi ändå inte håller på med kofösning i Sverige som jobb.

där jag ska prova e de första att bli "vän" å bekanta sej me kon. sen börja man lugnt å sansat i skritt för att inte jaga upp den/dom… har inte provat än….
Alltså menar du att rida på kor? Isf, välkommen till klubben
även om jag red på tjurar…

nej inte på dom va väl inte de jag menar, menar du att du har ridit PÅ dom?
Okej, då missförstod jag!
Jo, jag har ridigt på tjurar. Det var skojigt så länge den tiden varade. Vi hade en som vi döpte till Håcka, tam som bara den.

va tufft! vad gjorde man då?
vet min kompis mamma kom på att hon tyckte de va roligare me åsnor, så min kompis hade hästar å hennes mor åsnor, de va tydligen rätt duktiga….
Ja åsnor är ofta underskattade!
Vad man gjorde? Jag gjorde iaf så att jag band lite balband runt hornen som jag höll mig fast i. Sen minns jag nu att vi också hade en grimma som vi styrde med. Vi både skrittade och travade med den, en gång skenade den också iväg med mig.
Vi började rida på tjuren när den var liten och fortsatte rida tills de var en stor bifftjur. Fattade inte att vara rädda då. Nu skulle jag inte mera våga tror jag…
..men jag såg på tv för nått år sen, typ lilla sportspegeln, haha, där det var en tjej som red en tjur. ko. nej, tjur, ja, nått sånt var det, dom tillochmed hoppade småhinder! :)
Jag såg också en gång i tidningen om en flicka som inte fick en ege häst så hon tog en ko istället. Hon red den med sadel och träns. Det skulle vara en syn
haha, ja, det skulle vara en syn. herregud, kor har ju en rätt spetsig rygg, inget barbacka där inte. haha