Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 442 ggr
jn84
0

OT: Göra i Stockholm?

Yngsta syrran (11 år) är ju med mig och jobbar i Stockholm om dagarna och på onsdag efter jobbet tänkte vi hitta på något skojigt tillsammans, men vi vet inte vad…

Hon vill till Grönan (för dyrt) eller Aquaria (men båda har varit där så många gånger).

Och hon dissade mina idéer på Skansen och Naturhistoriska med Cosmonova.

Så nu är idéerna slut.

Nån som har någon bra (och hyfsat billig) idé? Gärna nåt lite äventyrligt som vi inte har gjort förut.

AliceL
0

är hovstallet öppet? där har jag vart, det var ga kul å se :)

jn84
0

Det ska jag kolla upp.

Fler idéer?

Snuttan2
0

Hur mkt tid har ni på er?
Vad är ni intresserade utav? Har du bil?
Vad ligger budgeten på (tänker på att grönan är för dyrt)? 

Inget shopping intresse? Eller att se trevliga bygnader, gator och parker eller ngt?

Loa-bg
0

#1 Tänkte också föreslå hovstallet :)

jn84
0

Hovstallet har tydligen bara guidad visning och den starta kl 14, innan vi har slutat jobba. =(

Snuttan - Vi har nog rätt gott om tid. Eller ja, från runt tre fram till sängdags iaf. Ingen bil, så det är kommunalt som gäller och budget ligger på max 300 kr totalt. Något enkelt och billig helt enkelt. Och nä, ingen shopping. Det är alldeles för dyrt  och tråkigt =)

Snuttan2
0

Är ju lite svårt när man har begränsad bugget å inte uppskattar så mkt gratis-grejer :P

Hur är museér fö?

Annars är väll att åka till Täby galopp rätt kul kanske om man är hästintresserad…

Hagaparken? Finns ju ngt fjärilsmuséum där?
Botaniska träfgården/parken? Humlegården? Kungsträdgården? (haha, jag är en parkvandrarare Generad)

Vaktpatrullsavlösning? 

Livrustkammaren? Den tycker jag är väldigt intressankt. Finns ju rätt mkt häst å gamla fina kläder där, vagnar osv… 

Aquaria-muséumet?  (vet inte om jag varit där ens)

Gå på bio?

Snuttan2
0

Vart bor du någonstans? Har hon sagt något alls om vad hon är intresserad utav?

Att gå på gamla stan å titta i underliga butiker, gamla hus å ta någon glass är ju inte så dåligt om man inte varit i stockholm förrut å är inte så värst dyrt…

jn84
0

Vi bor i Bålsta så har ju gjort väldigt mycket i Stockholm hittills. Så även hon. Och även om jag skulle tycka det var jättekul med livrustkammaren eller botaniska trädgården eller liknande så skulle hon dö av tristess. Barn idag måste tydligen ha mer action. =)

Men täby galopp låter väldigt kul. Men kollade på deras hemsida och det verkar bara vara lopp vissa dagar. Kan man gå runt och titta ändå? Och kör de träningar på banan? Hittade ingen info om sånt på hemsidan så nån kanske har varit där och kan berätta?

jn84
0

Tänkte bara upplysa om att det inte blev något avancerat.

Vi körde en omgång lasergame på surbrunnsgatan och var lagom trötta efter det. Så tråkigt väder så vi vill inte vara utomhus och hon hade aldrig provat på lasergame men tyckte det var kalaskul! Blir nog en omgång till nästa vecka =)