Vad har ni gjort idag?
Vad har ni gjort med era hästar idag?
Alla är välkomna att svara, gäller såklart även er som inte har egen häst, utan har t ex. medryttarhäst eller rider på ridskola.
Har för mig att det funnits en sådan här tråd förut, men hittade ingen aktiv så jag startar en ny så får alla ni som vill svara.
För mig och min häst blev det en uteritt med två andra ekipage. Skönt med sällskap för mig som är ny i stallet och inte hittar någonstans i skogen runt omkring
Red mest i skritt och men lite trav också på grusvägarna, skippade galoppen eftersom jag var rädd att det kunde vara halt på vissa ställen…
Väldigt tråkigt väder med regn och blåst, men får ändå passa på att rida ut nu när jag har höstlov eftesrom det är så mörkt när jag kommer från skolan.
idag var de tänkt att jag skulle rida ut en sväng.. skulle först prova det nya snygga tränset jag köpt men var itne det lättaste.. de blåste nästan storm ute å så fort jag tog in min häst så kunde han itne stå still å var jätte orolig å studsade å gick från sida till sida så var inte alls lät tmed tränset men fick på de å kunde passa in de å de var sååå snyggt.
så den där ridturen hoppade jag över då min häst är så känslig i blåsten så kände inte för att flyga av å utmana ödet så han får snällt stå så få rjag se vad som hände ri morgon.. men han kom in å fick ett nytt träns å ett äpple ialalfall=)
Började dagen med utsläpp och mockning. Åkte sen hem och åt lite. Sen red jag en runda med två vänner, jag på min lilla projekt-ponny, Lina på Cooper och Jennie på Lyra.
Sedan tog jag 3-åringen på ett pass i paddocken, innan jag gjorde iordning vildhästen och åkte på träning.
Samling, rakriktning och kontroll stod på schemat. Hoppade ca 1.80 m! Dock låg hindren endast på ca 1 m. Menmen, bäst att vara på den säkra sidan! Hoppade en linje med kvarliggande markbommar emellan just för att hon faktiskt skulle galoppera emellen och inte bara rusa. Gick bra till slut! Nu är alla hästar inne och utfodrade, och nu ska jag sova för imorgon blir det morgonpass!
Bilden är på vildhästen!
Isa Aronsson
www.stallequino.se