Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2982 ggr
[Angel88]
1

Fodervärd sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag söker någon som kan tänka sig att ta mitt sto Granada Swing (Granda) på foder i minas 1år då jag eventuellt ska plugga utomlans (fått erbjudande att plugga i Kina).

Hon är ett omskolat travar sto på 16år, liten och kompackt män ändå nätt i kroppen, ca 152 cm hög och en mycket trevlig ridmodell.

Hon gick på banan tills hon var 7år, där efter omutbildad. Hon är som vilken ridhäst som hällst. Hon har en trevlig trav som går att samla och länga, den är tackt fast och riktigt fin när hon är i full kondition (haft lång vila pga tidsbrist).  Hon kan grunderna i dressyren och har rätt så lätt för att samla sig, hon kan gå iform i skritt, trav och höger galopp, lite jobb kvar i vänstra galoppen. Hon kan öppna och sluta, fram och bakdels vändningar och lättare galoppombyten. Hon tar fattningarna med mycket små hjälper. Hon är 99% trafik säker, men kan ju reagera någon gång som alla hästar kan. Vi har ridit förbi tutande motorcyklar, långtradare, breddade tratorer med devärse redskaps vagnar efter sig och mycket mer.

Hon ska dock inte hoppas mer än någon enstaka gånger och aldrig högre än 60 cm. Då hon har haft en utdömning för ett benproblem fram, men som hon lyckligtvis blev helt friskförklarad ifrån, men vill ändå vara på säkra sidan. Hon håller gott och väl för lättare till normala dressyr pass och att ridas 5-6 dagar i veckan utan några som hällst problem, så om du vill träna lite lättare dressyr så går det hur bra som hällst.

Jag söker dig som är lungn och samlad i dig själv och som kan rida en häst i form. Kemin mellan er är viktigast dock. Hon kan vara en bestämd dam, så därför passar hon inte till en ren nybörgare, dock går det bra om någon är med "nybörjaren". Hon är trygg i sig själv och fungerar att rida både utan och med andra hästar. Hon är van vid barn, katter, hundar ja det mässta. Hon går även utmärkt att köra, dock är hon ju inte "dressyr" körd.

Ryttaren får inte vara längre än 175cm och inte väga mer än 70kg då hon inte är så vicktbärande.

Har säkert glömt en heldel, men det är lättare att förklara på ricktigt och inte i en text :).

Om ni är intreserade pm:a mig så pratar vi vidare

Om ni är under 18år är det era föreldras som har huvud ansvaret så jag vill då gärna prata med dom med.

[Angel88]
0

putt!

[Angel88]
0

PUTT!! någon? :)

Emmisan
1

konstnader? :)

Mvh Emma Tange

Teeaw
0

Vart bor du? :)

Bazoka
0

Vart någonstans befinner du dig? ^^ Gick ej att skicka PM.

Maja
0

Användaren finns inte längre kvar och tråden är över ett år gammal. Jag låser den därför.

Inlägget är låst för nya kommentarer