Skit ridskola
Tror vi har svergies sämsta ridskola, tänker inte nämna ridskolans namn det kan ni fråga via pm av mig ifall ni vill veta det.nu till höst terminen hade gruppena blivit omändrade min lillasyster hamnade i en halvtimmes nybörjar lektion fast hon kan hoppa galoppera hamnade hon i en nybörjar grupp med ledare. Min mamma ringer dit och frågar varför och dom säger att nu får det vara så att dom kan absolut inte ändra det mamma blir ju såklart arg och tänker inte betala för att min lillasyster ska få lära om sig grunderna då hon ridit i 5 år. Så mamma ringer till en annan ridskola och hon får plats där. blir så OTROLIGT arg på dom på ********* dom som sitter i styrelsen har ju hand om det där och dom hade sattit sina barn i bra grupper så dom får rida tillsammans med sina kompisar och dom andra grupperna skiter dom i. Och en gång så frågade jag och min kompis ifall vi fick bli hjälpis där man hjälper till en dag i veckan på ridlektionerna så får man rida 1 timme varje söndag och dom sa nej man måste vara 16 år (vi är 14) och dom i styrelsen låter sina barn rida en del hästarna på söndagarna fast dom inte ens är hjälpisar och dom är 10 år gammla ungefär.
Så nu har både jag och min lillesyrra slutat på den ridskolan dom skiter i andra elever och tännker bara på sig och sina barns bästa.
+ en tillsak det var en ridskole häst till salu en köpare kom och erbjöd 40 tusen istället för 48 tusen men dom sa nej minst 45 tusen så köparen köpte inte då men en i styrelsen som har hand om kassan köpte hästen sen för 25 tusen till sin dotter och hästen fick stå nästan gratis på ridskolan för att hästen skulle vara med på ridlektioner också men hästen var aldrig med på lektionerna.
kanske blev lite rörigt att läsa :/
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Usch det lät ju inte som att det fungerar som det ska där… Något att ta vidare högre till ridsportsförbundet?
Mamma ska skicka mejl till komunen det är komunen som äger ridskolan. och jag om det inte blir bättre efter det.
#2 Ja oftast är det kommunen som äger ridskolan. Men dom flesta ridskolor är även medlemmar i svenska ridsportsförbundet och då kan man kolla med dom. Följer ridskolan inte deras preferenser så kan dom bli uteslutna för svenska ridsportsförbundet vill hålla en viss kvalitet.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Sjukt verkar va många fel på en gång där.
Du får gärna pma mig. Låter som en ridskola i vårt område.
HEJHEJ rider oxå på den ridskolan och vill bara tillägga att dom köper in gamla tävlings hästar dit och tror typ att eleverna (nybörjare) ska kunna klara av dom + att när jag hgoppa 70cm och galopperade på lektion så skullle jag och min kompis byta ridgrupp och då kom vi till en som dom trava knappast och dom hoppa inget.
Vissa ridskolor bryr sig inte heller om att hålla nivån på grupperna. Dom tar in elever utan att tänka, som kanske inte alls har ridit länge, och har man redan betalat kan man inte få tillbaka pengarna och hoppa av. Men hur ska man som kund kunna veta att det börjar nybörjare i grubben man hade tänkt gå i?
För att alla nybörjare med ledare rider bara en halvtimme för att ledarna ska orka leda hästrna hela lektionen
och det finns vissa ridlärare som oftast är för nybörjare :)
Våran ridskola kanske inte är så dålig som eran, men F*N jag vill bara där ifrån. Vi har en ridlärare och hon är bara skit! Hon sitter med i styrelsen, fast hon vet att hon inte får det, men ingen vågar säga emot henne, förutom jag då som fått henne att använda hjärnan ett fåtal gånger. I vårat stall finns en ridskole sida och en privat sida och dom sitter ihop, och hästarna får springa lös från deras hage till stallet med hjälp av linor och rep. Nästan varenda kväll kan man höra henne skrika: Din jävla fitthål, in med dig i din helvetes box! Eller: Nu jävlar ska jag hämta långpisken och spöa skiten ur er! Till hästarna skriker hon sånt medans ungarna står och tittar på! Jag slutade rida för henne, pga att hon sa att man aldrig kommer att bli något, eller att man rider som en nybörjare och hon sitter och håller på med sin jävla iphone på lektionerna och facebookar eller pratar i telefon om helt onödiga saker. Nu rider jag bara för olika tränare som kommer under helger osv. Jag hälsar inte på henne längre, jag brukar gå omvägar runt henne för att verkligen visa, JAG HATAR DIG! När jag red för henne försökte jag vara snäll, hjälpa till att rida och motionera ridskolans hästar och tävlade till och med dressyr för klubben! Men inte nu längre.
Och det värsta av allt är att det är ingen unge vi snackar om, utan en 47 åring.
Jag gör verkligen allt jag kan för att hitta platser i något annat stall, men i vårat lilla samhälle finns det inte så gått om dom!=(
-Bättre ökänd än okänd
Men vem ger denna person betalt
?
det är ju hon som har hand om kassan som håller på mest :/
Ja, vissa personer har ingen hjärna, när jag va kanske 11-12 såg jag att nån unge hade skrivit till Pollux och berättat hur hennes ridlärare var, att hon slog hätarna, att hon skrek fula saker till ungarna, osv och det stämmde exakt in på våran ridlärare! 
-Bättre ökänd än okänd
Men varför betalar någon pengar för att rida på en sådan ridskola? Ridskolor är som hästar - så länge de får belöning för felbeteende så fortsätter de …
På min ridskola är det tvärtemot, de tar in nybörjare i grupper med elever som har ridit i flera år. Går i en av de högsta grupperna, plötsligt dyker där upp fyra nybörjare som inte vågar galoppera, styr hästarna förbi hindrena för att de är rädda och som faller av så fort hästarna råkar ta ett galoppsprång. Riktigt surt för oss andra fyra som red där först.
HEJ igen nu har jag bytt ridskola (eftersom jag har flyttat) och kågedalens ryttarförening är BÄST. När jag gick på Haparanda ryttare så fick jag inte rida ponnyer (jag väger 68 kg och är 1,68m) men nu får jag det och det var 1,5 år sdean jag red ponny sist och ni kan inte fatta hur underbart det känns att äntligen har en ridlärare som bryr sig och kan vad man ska kunna. :)
I mindre samhällen blir det säkert inte lika hög kvalitte på ridskolorna eftersom det inte finns någon konkurans och alla som vill rida kommer till ridskolan oavsätt hur det är där oftast.
Nu är ridskolan jag rider på ganska hyfsad även fast jag bor i ett mindre samhälle så det finns såklart undandag…
#18 Vilken storlek på ponnyer rider du nu?
Nu har det löst sig för mig och min komps som rider i den gruppen där det kom nybörjare. Vi tog upp det med vår rilärare, och hon var på vår sida, hade verkligen försökt att få två av tjejerna att förstå att de inte platsade i denna gruppen. Sen hör det ju till saken att de andra två är släkt med ridläraen….Men jag och kompisen ska byta grupp till en bättre.
hamnade en gång i en nybörjar grupp när jag hade ridit i typ 5 år som din syster och de va bara glada att jag skulle byta grupp…