Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettefterlysningar
Läst 3620 ggr
Aussie
5

Letar efter min förra pony

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag hade en ponny från att jag var 9 år (och bodde i Holland) tills jag var 17 år. Vi kallade henne för Gingers Promise, men hon har inga papper så vet inte vad hon var för något.

Förra året på sommaren sålde mina föräldrar henne ganska oväntat för mig. Jag hade protesterat fast inte trott att hon skulle säljas så snabbt heller. (Jag blev för lång för henne.)

Det enda jag vet är att hon såldes till en kvinna uppe vid Stockholm som köpte hästen till sin dotter.

Är det någon som känner igen denna hästen på bilden och vet att hon är ungefär 17 år just nu? Svettfux med en vit fläck på bröstkorgen och några småfläckar, en sne bläs och 4 vita höga strumpor.. är ursprungligen från Holland men såldes ifrån Skåne… Sto förstås, ungefär 148 cm i manken.

Saknar henne och vill så gärna ha kontakt med flickan som rider henne nu, eller i alla fall veta hur det går med henne, se några bilder kanske..

Jag vet ingenting.

smillasol
0

Ring kvinnan ni sålde henne till! Om hon har sålt vidare kan du kanske få nr till nya ägaren? :) lycka till! :D

Aussie
0

Min mammas data har krashat så vi har inte hennes mail eller nummer längre :/

Gullan_J
0

Jag vet ingenting, men en riktig snyggin på bilden iallafall! ^^

-Bättre ökänd än okänd

Aussie
3

Synd, men ja, hon är riktigt fin! :)

Clara A.
7

Hej! jag tror att jag är ägare på din förra ponny. min mamma sökte på google och fann det här sidan.det stämmer precis som du beskriver henne som.

vi köpte henne i våras utan för stocholm, sen har vi haft henne tills nu. hon har fyra långa vita strumpor och är lite fläckig vid bröstkorgen, hon är en fux hon är född 94 18 år nu. vi kallar henne för madicken.

jag tycker hon är en jätt trevlig ponny som jag uppskattar väldigt mycket. jag rider på ridskola, jag brukar ta med henne dit och träna, jag startat några p&j med henne också.

mvh/ clara A

Aussie
0

Du skrev att ni köpte henne utanför Stockholm? Då är det nog tyvärr inte min förra ponny :/ Vi bor i Skåne men hon flyttade till Stockholmstrakten.

JTphoto
1

#6 Kan inte ponnyn sålts och flyttats flera gånger?

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Aussie
0

Haha, bra fråga! ;D tog för givet att hon inte var det. Dessutom läste jag "förra sommar" istället för "i våras"..

Clara, stämmer det att det inte finns några papper till ponnyn? Vet du vad hon hette innan? Är din ponny också ursprungligen från Holland?

Bifogar en bild där man ser hennes bläs väldigt tydligt. Titta där vid nosen, ser din ponnys bläs ut sådär med? Sne mot näsan och till vänster vid näsborren?

Clara A.
8

Hej det här är Madicken från nån vecka sen,

när vi köppte henne sa föra ägaren att hon heter igentillen Gingers och dom sa att hon kommer från Holland.

Som du ser är bilden från dig väldigt likt bliden som jag har skickat.

mvh/ clara

Spiritinthesky
0

Visst är det samma ponny allt! :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Aussie
6

DET ÄR HON!!! DET ÄR HON DET ÄR HON DET ÄR HON!!!!!! Ååååh!! VAD GLAD JAG ÄR !!!!

Men varför såldes hon igen?Vi kallade henne för Gingers Promise ja :)

Åh, jag sitter här och gråter.

Kan vi inte typ snacka eller något? Har du nån blogg eller jag vet inte vad!? :)

Eldlilja
4

Grattis, men åh vad roligt att det var samma häst :D! Till och med jag, som inte alls känner varken häst eller ägare blir lite tårögd av sånt här ;)

Clara A.
0

Hej, jag har facebook sök på clara ahlbin bara så kommer du nog fram.

jag har haft henne snart i ett år nu, dom som vi köpte henne av hadde  henne bara i ett halvt år.

Imorgon ska jag åka med henne till uppsala ponnyklubb och träna WE, det är första gången och det ska bli jätte kul att prova.

different-taste
0

Kan instämma med att jag var också väldigt rörd av detta! Så kul att ni hittade varandra! :)

Conut
0

Måste tyvärr få säga att jag blev verkligen tårögd…

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Aussie
2

Fy vad fantastiskt!!!!

Jag har lagt till dig nu, tror jag :P

Det låter som att ni har det jättebra tillsammans! Ska bli kul att få se bilder på facebook eller något :)

Haha, vad söta ni är allihopa! Jag blir också lite tårögd varje gång jag ser bilden på "Madicken". (Fast för mig är det Promise. hihih :))fast får väl anpassa mig lite.

Så himla härligt!!