Behöver rååd! =)
Jag behöver erat råd!
Först skulle ju jag ha en häst över sommaren och vi hittade tyvärr ingen häst, och för nån dag sen pratade mamma med hon som har hand om ridlägret(grupper, inte ridlärare) och hon sa att det fanns nån plats kvar i i nån grupp, men ska jag ta den platsen?
Det tråkiga är ju att jag inte pratar så mkt, så jag kommer inte att ha nån att va med mellan ridpassen, och jag missar Fredagen då det är hopptävling(enda gången vi hoppar) men jag missar Fredagen för att vi ska till Göteborg då!

Börja prata lite då ; )

vad heter stället?
ja, jag säger nog som e_hjo, börja prata.
det skadar aldrig med lite nya vänner :)

Det är kanske inte såå lätt att bara börja prata om man är väldigt blyg… Men klart du ska vara med på lägret. Du hittar säkert någon som du kan prata och vara med. Ni har ju samma intressen om inte annat. Surra om hästar så löser det sig säkert :)
Lycka till :)
*** Kärleken övervinner allt ***
nej, klart det inte är lätt, men det blir ju inte heller lättare om man inte försöker.
jag tycker du ska åka på lägret, det kommer nog bli roligt ska du se ! :D

Tycker du skka fara dit, är själv väldigt blyg och har svårt för att prata med nya människor
Jag for på ett ridläger ensam några år sen och jag lärde känna massa nya människor, jag trodde som du först att jag sku bli ensam, men bara efter första dagen lärde jag känna dom flesta, men de är bara bjuda på sig själv och de är mycke lättare o prata med nya människor som alla har samma intresse som du, då har ni ju nått att prata om iaf, du ska se att de löser sig när du väl är där^^
Säger som de andra, försökt att prata =) Såklart du ska ta platsen!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

tkr du ska ta platsen, och även om du är tyst så hittar man väl alltid ngn att prata med, man har ju hästarna gemensamt :9 jag känner många som jag aldrig någonsin skulle pratat med om det inte vart för hästarna ;)
tycker du ska ta chansen, om inte annat så kommer du ju alltid lära dig ngt :)

klart du ska ta platsen
Jag tycker som dom andra, ta chansen, åk, du kommer knappast va ensam! Inte behöver du prata som en foss direkt, men säg hej til nån, gjärna först, fråga vad dom heter, svara med mer enn bara "ja/nej" på deras frågor tilbaks och rästen går av sig själv :) Det är som sagt ingen som säger du behöver bli nån fossbabblare (som undertäcknade harkla) men bara säg några ord innimellan så kommer nog det andra av sig själv :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.