Depprimerad häst!Deppig häst :(
Min lille polle har blivit depprimerad! vet inte precis vad det är men det var inte alls länge sen vi vaccinerade honom. Jag hobby rider för det mesta så vi kör lite blandat med honom och en gång i veckan till ridskolan. Han har ingen lust alls att äta och äter endast upp hästmuslin som vi ger och sen pytte lite hö. När man kommer ut på morgonen är han inte alls lika glad :( han går med två ston i hagen som han trivs bra med. Jag har varit sjuk ett tag jag med nu så han kanske är depprimerad för att jag inte har varit hos honom lika ofta som jag brukar? Snälla ge mig tips!!! vill verkligen få denna nallebjörnen återställd!!
bild på förra sommaren! 
vet inte om jag är till nån hjälp.. men känner igen lite av de där.. inte allt men min häst var åxå lite "nere" å ville inte göra nånting osv.. han kändes konstig när jag red osv.. men då fick jag tips på at tge b-vitamin.. då dom sätter päls nu så fick jag sagt till mig att de tar väldigt mycket energi osv från en del hästar. så jag köpte de.. å nu har han faktiskt blivit piggare… vet inte om de berodde på de men piggare å mer framåt har han blivit sen han bärjade få de.. som sagt vet ju inte om de är så med din eller om du redan ger de.. men ett litet tips iaf ifall du inte ger de.. sen om de är sant de där med b-vitamin vet jag inte men är villig att ge de om min häst verkar må bättre av de iaf=)
Tack! ska nog prova det då!!! 
de kan ju vara värt ett försök.. kostar ju inte så mycket så.. får hoppas att de är de så att han blir lite piggare.. för man blir själv deppig om man ser att hästen är de..
Jag skulle inte utgå från "deprimerad" utan i första hand kolla att det inte är något fysiskt fel någonstans. Det kan vara vad som helst från hälta till ryggsmärta, tandproblem, magproblem, sjukdom … Börja med att kolla att han har normal temperatur och inte blir orimligt andfådd, att magen låter och fungerar normalt, att avföring och slemhinnor ser normala ut, samt att inte tänderna ställer till problem.
sandkolik? Mask?
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Håller med #1 Vissa individer blir lite lojare vid pälsbyte så testa med B-vitamin.
Men om det är så att han inte ätit ordentligt på ett tag skulle jag kontakta veterinär för att utesluta allvarligare problem.