Sy till reflexer?
Kanske inte helt rätt forum, men ändå. Har köpt mig en begagnad fjälräven jacka billigt som jag tänkt ha på mig under kalla vinterdagar i stallet. Det enda negativa med den är avsaknaden utav reflexer… Vill ju såklart synas i mörkret. Så jag undrar om någon har erfarenhet att sy till reflexer på redan existerande plagg? Jag själv kan inte sy för fem öre, så om någon känner till någon bra skräddare i Stockholm som skulle kunna modifiera min jacka skulle jag bli överlycklig! Tack på förhand, Julia
Var vill du ha reflexer och hur mycket reflexer vill du ha? Siktar du på starka eller mjuka reflexer?
Själv skulle jag nog satsa på att ha en reflexväst över bara eller tråckla på några starka reflexband på typ ärmarna och ryggen.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Grejen är att jackan är ju stor som ett hus, kommer aldrig få på mig en väst över, och om jag mot förmodan får det kommer jag sen behöva klippa mig ur den.. Vill också kunna ta på och av mig jackan smidigt, därför känns väst och ej fast-satta band runt armarna otympligt. Vill gärna ha reflexer på ryggen, armar och något fram. Kanske sy som en reflex-rand runt hela jackan och på ärmarna, vet ej. Vad är tråckla? Julia
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Ovrigt/Reflexdekaler-32506/
Dessa funkar superbra att sätta på jackan. Dom sitter kvar även efter tvätt :) Syns bra i mörker
Tack för tipset, ska kollas upp :)