Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 752 ggr
elin
0

Lastning.

Hur är din häst att lasta?
Hur pass van är den att åka transport?
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla?

Mitt o Nisällas svar:
Hur är din häst att lasta? Super snäll, tittar jätte lite bara.
Hur pass van är den att åka transport? Åkt vid 12 tillfällen i sitt liv typ.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Som längst 23 minuter.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står alltid stilla.

/Elin

[slo]
0

Hur är din häst att lasta? Snäll
Hur pass van är den att åka transport? Åkt en gång tidigare bara…
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Hmm… 5-10 minuter när vi har tränat :)
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Nja

mazze
0

Hur är din häst att lasta? Snäll, men kan ha humör ibland ;)
Hur pass van är den att åka transport? Hon är någorlunda van.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? 2 min vanligast, vid strul max 10 min.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? När vi kör står hon still, ibland när transporten står stilla så blir hon rastlös o krafsar med framhoven.

Milli
0

Hur är din häst att lasta? oftast duktig
Hur pass van är den att åka transport? Har mest blivit tränad hos förra ägaren men har åkt ca. 10 ggr i sitt liv
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?ca. 5-10 min
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Ja, alltid.

E_hjo
0

Hur är din häst att lasta? Rädd…
Hur pass van är den att åka transport? Hon har typ åkt 15.000 ggr eller nått. Haha  ;)
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Ingen aning..
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Rör sig inte en mm.

Cilla89
0

Hur är din häst att lasta? Schess går in själv, inga problem över huvudtaget..
Hur pass van är den att åka transport? Åker regelbundet 1-2 ggr i veckan, dock inte nu sommartid.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? 2 sekunder ;)
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står hur snällt som helst i transporten.

Cilla89
0

Hur är din häst att lasta? Japp är inte rolig att lasta :O
Hur pass van är den att åka transport? Detta är hans sista hem, han åker aldrig transport. Innan åkte ham bara till och hem från sommarbetet.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? När jag lastade honom tog det oftast 3 timmar ;) Brukar gulli-gulla. När Monika lastade honom tog det 5 min (a)
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står stilla men är fullständigt livrädd :/

reddie
0

Hur är din häst att lasta? Har bara lastat tre gånger och det har gått ganska bra

Hur pass van är den att åka transport? Tidigare har han åkt mellan travbanor på träning och till och från kliniken så han är nog ganska van. Men på de tre åren som jag ägt honom så har han bara åkt tre gånger.

Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Det tar mellan 5-10 minuter

Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Väl inne står han relativt stilla

DojoKelder
0

Hur är din häst att lasta? Snäll, går rakt på!
Hur pass van är den att åka transport? Van då hon är travare, har dock bara kört henne 2 gånger sedan jag hämtade henne.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? nån minut, går rakt in utan problem.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? står som en klippa, kan bli lite otålig ibland dock.

Lorita
0

Jag svarar för Ametist

Hur är din häst att lasta? går själv på direkt.

Hur pass van är den att åka transport? åkt från det han var fem veckor, sen två tre gånger om året (han är nu tre idag) det blit ca nio gånger

Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? direkt

Har åkt som längst 4 timmar i transporten

Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står alltid stilla.

jag kan svara för Athena också

Hur är din häst att lasta? följe mig direkt på transporten och även om någon annan lastar.

Hur pass van är den att åka transport? jag har nog tappat räkingen, ca 4-8 gånger om året.

Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? direkt

har åkt som längst 4 timmar i transporten

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

thilda-
0

Hur är din häst att lasta?: Går bara in om det är jag som lastar :)
Hur pass van är den att åka transport?: Hon är van.. Åker ganska mkt transport :)
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?: hon går ju rakt in?
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står den stilla?: Om hon står lös så står hon helt stilla :) kanske lite ibörjan då hon har nyss klivit in så kan hon ju flytta sej lite åt sidan osv.. men sen då bilen rullar så står hon som ett ljus :)

fridak
0

jag har bara varit med vid en av rogers 6 lastningar. men då var han snäll, gick på inom 5 minuter och stid stilla hela resan men åkte inte så långt då heller ca 20 min.

AusaBausa
0

Ludde: Hur är din häst att lasta? riktigt tjurig o envis men när man lägger linor bak rumpan på honom så går han in direkt!
Hur pass van är den att åka transport? blivit mer van i år då vi transporterat honom 1g i veckan hela terminen t ridskolan…

Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?30-40 om jag är ensam 5 min m hjälp o m rep
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står still när vi kör men börjar genast trampa runt o sparka när vi stannat o är framme…

Kefir var en pärla..lastat henne 2 ggr o varit jätte snäll, nu när hon skulle till hingsten gick hon upp direkt medans fölet som aldrig blivit lastad förr var ngt tjabbig! Stod still i transporten under åkturen o även när vi var framme… tog ngn halv sekund att lasta = den tid det tar o komma upp för rampen…

Lina
0

Hur är din häst att lasta?   Snäll
Hur pass van är den att åka transport?  van!har åkt från ungern och åker minst en gång i veckan.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? ehh.. han går rakt in.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Han står still tills han tröttnat på det, efter ca 30min börjar han hoppa o studsa men det blir bättre o bättr. Jättesnäll att lasta ut. väntar tills jag säger "back" och tar då ett steg i taget lugnt och sansat

MiaMaria
0

Jätten Hur är din häst att lasta? Går bara rakt på
Hur pass van är den att åka transport? Åker var o varannan helg så väldigt van
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Går rakt in
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står mest stilla men kan skrapa lite

Mandysan
0

Hur är din häst att lasta? Det beror på om vi ska hem till stallet eller från stallet ;o) Smart tjej..
Hur pass van är den att åka transport? Med mig så 2 ggr innan typ 10 ggr totalt..
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? 1min (går på direkt) upp till 1 timme:/ Som sagt beror på vart vi är…
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Hon brukar stå stilla ;)

PonnyAnnie
0

Hur är din häst att lasta?Går alltid rätt in, utan att jag leder honom.
Hur pass van är den att åka transport?Väldigt van,han har tävlat hela sitt liv typ så han har åkt väldigt mkt.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?3 sekunder
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla?Han står alltid helt stilla:)

halludu
0

Hur är din häst att lasta?Snäll…:D
Hur pass van är den att åka transport?Åker på träning en gång i månaden..:)
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Går bara in i transporten inget mer med d,så d tar inte så lång tid.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla?Står någorlunda stilla..:)

Sehvrin
0

Lolly:**
Hur är din häst att lasta?** Väldigt snäll, behöver som mest muta med lite godis
Hur pass van är den att åka transport? Inte särskilt van, har åkt 3-4 ggr under den tiden vi har haft henne
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Lika lång tid som det normalt tar att gå den sträckan
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Ingen aning…

Nickolina:
Hur är din häst att lasta? Förmodligen väldigt snäll (har aldrig varit med och lastat henne…)
Hur pass van är den att åka transport? Inte alls van, har vad jag vet åkt transport 2 ggr i hela sitt liv
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Ingen aning…
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Ingen aning…

Kan tillägga att det handlar om två shettisar som inte skulle tveka till att gå in i hus eller liknande om de fick…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

steffy
0

Hur är din häst att lasta? **jätte lättlastad
**Hur pass van är den att åka transport? **van
*Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den?*hon brukar `jogga``in i transporten så jag säger 0 min.
**Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? står helt stilla

Ledin
0

Jag har ju 3 hästar och det är ett vbl sen är det 2 russ.

Hur är din häst att lasta? vbl var hemsk nu är hon snäll russen går rätt in.
Hur pass van är den att åka transport? vbl var van men hänt en olyka slet av en tumme av förra ägaren russen är vana åkt på tävlingar osv
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? vbl 5 min russen tar några sek dom går rätt in
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? japp dom sköter sig kanonbra vbl kan trajja lite men inte farlit.

Mangis
0

Hur är din häst att lasta? Lätt, även om hon protesterar ibland.
Hur pass van är den att åka transport? Ganska van, vi har farit en del.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? 10 sek oftast. Vid bråk ca en minut…
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står stilla om hon får stå brett, hoppar runt som en galning om man försöker köra henne med mellanväggen på mitten.

divansson
0

Hur är din häst att lasta? Jättesnäll, bara går på
Hur pass van är den att åka transport? Van, åker typ varannan vecka..
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? hur lång tid tar det att ta tre steg på rampen?
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står alltid stilla när vi åker, men om vi står stilla (tex vid bensin-mack) i mer än typ 3min så kan han flytta på sig å så…

AliceL
0

Hur är din häst att lasta? snäll, men går alldrig rakt på. hon måste stanna en gång, och oftast backa lite, innan hon går på hru snällt som helst. hon måste bara visa att även om hon går på får man inte bestämma 100% över henne. Liite brist på ledarskap (A)
Hur pass van är den att åka transport? Van, åker flera ggr i månaden..
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? ngn minut
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? hon står stilla när man kör, men hon kan inte vara ensam där inne.. rätt jobbigt på tävlingar, har hon ingen hästkompis måste ngn sitta och sällskapa henne. annars välter hon transporten mer elelr mindre

Mixie
0

Hur är din häst att lasta? Kliver rätt in..
Hur pass van är den att åka transport? 2-4 ggr i månaden?
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? ett par sekunder
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? blixtstilla ;)

//Mickan

wewwa
0

Hur är din häst att lasta? Bra, men har inte åkt så många ggr. Hur pass van är den att åka transport? Ca fem ggr.
Hur lång tid brukar de oftast ta att lasta den? Max 2 minuter, då han bara nosar och går rakt in.
Står den still i transporten när den väl är inne och när ni kör eller står stilla? Står alltid helt stilla.