Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 332 ggr
joytick
0

Herodes och alla de andra :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har jag kommit hem från stugan och midsommarfirandet, en dag tidigare än planerat men :p.

I lördags var jag alltså och hälsade på hästarna jag ska ta hand om i sommar när jag är i stugan. Det var 2 halvblod och ett kallblod. Det ena halvblodet heter Herodes och han var hööög! Kändes som 175 men jag vet inte :) Han var väldigt benig för han har haft hakar i munnen eller nått sån men nu har dom tagit bort dom så han har börjat gått upp. Herodes är mörkfux och 22 år. Sedan var det Gacken, det andra halvblodet. Han är en unghäst 4 år så han kommer jag inte rida så mycket utan mest bara träna lite ledarskap och så. Han var väl runt 160 hög kanske, fux med lite vita stickelhår på magen. Och till sist kallblodet som jag inte kommer ihåg vad han hette, men han är iaf en gammal travare som hon har börjat rida, han är 16år gammal men han har varit på lite dåliga ställen tidigare så han är lite skygg. Han kommer jag också rida. Han var också runt 150-160 och brun :).

Sedan fick jag prova på att rida Herodes på ridplanen. Enligt ägaren så tycker han att han har gjort sitt på ridbanan och det märktes xD… Riiiktigt seg och med mina korta ben gick det inte så myclet fortare xD hahha jag kände mig som en äkta nybörjare. Men till slut fick jag honom att jobba på bra så att han gick i en något stadigare form än tidigare ;). Men han ska tydligen va mucket piggare ute i naturen så det lär väl mest bli skogsridning :).

Såklart glömde jag ju kamerna så ni får nöja er med mina utmärkta ritkunskaper ;).

AliceL
0

gu va skoooj :D

Beundy
0

kom ihåg kameran nästa gång, vill ju se bilder ;)

gejsa
0

Ha, ha du är rolig du, ritar hästarna. Blev det likt? :)

joytick
0

Haha, jadå ganska :) Inte på exteriören men på färg och sånt :)

MiaMaria
0

Vart bor dom här kusarna då? Kul att du ska vara hästvakt! =)

joytick
0

Dom bor i Över Hallen som det heter :) Vi har stuga i Våge.. :)