Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 366 ggr
gejsa
0

Fy fan säger jag bara!

Det var det värsta. Inte trodde jag att dom gjorde så. Tittade på nyheterna på Tv 2 i kväll. Då visade dom ifrån azerbadjan (säkert felstavat) när dom kastade ner fåglar i en stor grävd grop. Fåglarna låg i tygpåsar. Ni har säkert sett på Tv:n när dom stoppade ner fåglarna i dom när dom fångade dom på gården. Jag har alltid undrat hur dom gör när dom avlivar dom. För dom la ju flera i samma påse. Då får jag se hur dom kastar påsarna på varandra ner i gropen. Och det äckligaste jag har sett dom lever i påsen. Man såg flera påsar hur fåglarna flaxade där inne. Så dom gräver alltså gropen och slänger ner dom i påsar som dom sedan gräver över och låter dom självdö. Fy fan det kan man snacka om djurplågeri.

Mandysan
0

Usch!*spyr*Gråter

emsems
0

på riktigt? det var vidrigt gjort

gejsa
0

Ja, jag blev både ledsen och arg. Här i Sverige avlivade dom ju 700 fåglar i helgen. Då fick dom stora fåglarna avlivningssprutor och dom små bröt dom nacken av. Det gick ju fort iaf.

Wanilj
0

usch vilket hemskt sätt att dö på…

gejsa
0

Ja, det är konstigt att ingen har reagerat. För hur mycket fåglar dom än ska avliva så kan dom göra det humant iaf. Trodde nästan att dom gasade ihjäl dom men icke.

Pia
0

Fy så överj-ligt:(((((( Människor…

elin
0

usch fy fan.. hur kan man göra såhär mot dom?
Ge dom ett värdigt slut i livet..

/Elin

CBA
0

Jag håller med övriga…..om det är så att man inte har råd att ta hjälp av veterinär eller liknande person för att avliva djuren så kan man väl &%¤#"¤&¤ gasa ihäl/vrida nacken/hugga huvudet av dom så lidandet blir kort !

Förstå känslan av att känna hur livet kläms ut ur kroppen av tyngden från all jord och övriga fåglar !

Det finns något som heter empati….men det finns visst inte inprogramerat i deras DNA !!!

Mvh En äcklad CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Det handlar nog inte om råd i detta läge. Det var ju staten eller vilka det nu är som tvångstog deras fåglar på alla gårdar runt omkring där dom upptäckte viruset. Ägarna stod ju där och grät. En del hade dom ju t o m inne i huset när det blev kallt. För att dom var så värdefulla för dom fattiga krakarna.

Man kan ju inte skylla på att dom hade bråttom heller. För man måste ta sig tid isf att avliva dom korrekt. Konstigt att inte typ Djurens Rätt eller några har opponerat sig.

Förstår att dom var rädda för att få blod på sig eftersom det verkar vara genom blod bl a som det smittar. Men ändå. Det finns ju sprutor och sånt.

__iE
0

usch :/

håller med alla andra som skrivit :/ :S