Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 1875 ggr
examynia
0

meningen med ryckt man?

jag har aldrig ryckt manen på mina hästar.. förra klippte jag för att de skulle bli kortare å se lite mer välvårdat ut.

men varför rycker man? är de för att göra den kortare eller tunnare?

Spiritinthesky
0

Jag rycker bara när jag ska tunna ut (:

Isa Aronsson

www.stallequino.se

examynia
0

okej då ska jag INTE göra de.. han har rätt tunn.. men går de på nåt sätt korta den med ryckning åxå? om man tar längr ener bara eller nåt?:P vill ha den kortare men vill itne att de ska se klippt ut .. tycker de ser så konstlat ut:P

om man tar en sån kniv men rycker av topparna bara? tror du de går?

Spiritinthesky
0

Absolut, det går utmärkt! Krävs dock lite träning för att få det riktigt bra! Men lycka till :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

examynia
0

hehekan inte se värre ut än vad de gör nu iaf hahah:P då ska jag testa de.. i värsta fall växer de ju ut iegn:P

Spiritinthesky
0

Haha så tänker jag också då jag alltid klipper mina hästar.. Klipper alltid minst 1-2 veckor innan tävling så det hinner växa sig lite vildvuxet igen ;)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Eldlilja
1

Är man lite haj på mankniv (eller vad det nu kallas) så kan jag rekommendera det, eftersom det inte tunnar ut, men ser inte så kliniskt "perfekt" ut (som när man klipper), utan lite mer naturligt. Det tycker jag i alla fall :)

Offbeat
0

Jag rycker både för att tunna ut och för att korta ner manen, sen jämnar jag till med saxen. Jag tunnar ut manen för att det ska vara lätt och bli snyggt när man knoppar :)

mandyosv
0

Att rycka en man ser ofta ut som manligt pubishår, fult!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Naiz
0

#8 då har du nog inte sett en häst som är rätt ryckt. Det blir riktigt snyggt om man vet vad man gör.

mandyosv
0

#9 skrev ju ofta, inte alltid ;)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Offbeat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har svårt att se hur detta skulle se ut som pubishår, här är manen bara genom ryckt för att tunnas ut och ska få smaka lite på saxen med!
Jag tycker det är snyggast med en lite tunnare välvårdad rakklippt man.

examynia
1

jag vill inte ha de skarpa kanterna en sax gör:P å tunnare behöverhanitne då han har ganska tunn.. men tror attjag ska flrsöka korta ner den lite med en sån kniv i veckan å se vad som händer haha:P