Annorlunda häst
Var ute och fotade i går och träffade två hästar. den stora svart/vita hästen har jag aldrig sett förut. Vad är det för sort? Den var i alla fall väldigt fin.

Jag tycker att det liknar en tinker

Åååååh, vilken fin!! Tycker också den ser ut som en tinker :)

Ja kanske det. Vad har man sådana till ursprungligen och var kommer de ifrån vet nån det.

tinker http://www.svenskatinker.se/

Irland

visst sjutton är det en tinker.. vilken man den hade….

Sigenar hästar även kallade

Jag var inte helt ute o cykla.. =)

de drog väl "tattarnas" vagnar förr i världen?

Ja just det
Det är flera irländska raser som kallas sigenar hästar. Så även den jag har som är en Irish Draught. Någon gång framavlad på clydesdale/shire och fullblod.
Ska skaffa mig en täckt vagn och en spåkula, sen är cirkeln sluten.

glöm inte att den måste vara bjärt målad och du måste ha en stooooor kjol på dig och en massa puttebläck… ;)
Japp.. Jag ska ordna detta. Sen kanske vi syns på Kiviks marknad!

# 15 nu har du sagt det, man ska stå vid sitt ord…=)
Men jag tror knappt han orkar från Kallinge till Kivik den gamle gossen. Får nog nöja mig med Tosia bonnadagarna i Ronneby. Men jag kan ju alltid skicka foton!! 

happ, antar att jag får bege mig till ronneby då för att skåda synen. det är ju inte så långt… =)
du kommer inte undan!

#15 Inte häst marknad va?
Såna finns väl inte längre.? Hoppas jag. Har bara gamla minnen sen jag var liten Tingsryds hästmarknad. Massa krakar magra och dåligt skötta i stekhet värme utan vatten.

nä bra
#21 - Jo tyvärr finns det forfarande marknader där de säljer både hästar åsnor, kaniner, illrar, jaaa, you name it. 

sjöbo marknad har de inga hästar på längre.
men däremot hästveda marknad!
sjöbo blev väl förbjudna att ha hästmarknader på grund av misskötsel har jag för mig…

#12 Här kommer ett förslag. Du kan ta följe med våran indian som bor här han har en vagn.Han är björnjägaren som var på tv i höstas.

Tack så mycket för alla upplysningar om den snygga långhåriga tinkern. "Applåder och visslingar"
# 27 precis en sådan vagn skulle jag ha, fast med möe färg på.

*garv* snyggt ;))