Tips på att få tjockare man?
Frågan ställs i rubriken.. Vill försöka få hästen att få lite tjockare man.. är det någon som har något bra tips? :)

genom borst manen 1 gång i veckan och resten av veckan sprejar du typ pälsglans. då får hästen tjockare man. det är mitt tips

Lippe hade nästan ingen man förr, jag såg till att hålla den någorlunda kort och använde en hel del glansmedel för att den skulle vara lätt att reda ut och sen klippte jag med sax. Vet inte ifall det hjälper på alla, men på Lippe gjorde det det iaf :)

en del hästar är ju gleshåriga av naturen, precis som vi människor.. :)

Funkar det att spraya på pälsglans?
Köp en islänning.. ;)

#4 den fungerade på en kompis häst.
man kan ju oxå blanda lite balsam och vatten(mycket vatten) i en blomstersprut.

hästen får ju inte tjockare man av pälsglans men den sliter av sig mindre..
låta bli o borsta den så himla mkt :)
Ja, den behöver ju inte borstas om den inte är direkt tovig..red ut med fingrarna med hjälp av glansspray.
Helena

har inte direkt nåt tips, men på shettisen använder jag iafhttp://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1024 vet ej om länken funkar men sök på artikel nr 700161 d e en man å svans borste, + att jag använder man å svans spray när jag borstar man å svans på henne

#9 jag får nästan mardrömmar. xO
#12 - Vad? Det där är framsidan på min självbiografi.. ;)

#13 haha och rubirken är "Stygga pojkar och hemska manar" eller vaddå? xD
#14 - "Stygga pojkar och hemska manar - en bok om livet" - EXAKT!! :D
Min häst har jättetunn svans just nu. För när henne förra ägare kom till oss med henne så hade hon slitit av nästan halva i trnasporten =( Men jag använder glansspray och en speciell sak i maten, för man svans och päls, tycker den har bättrat sig lite..

Huuua för tjocka manar…
Haha Maja, perfekt titel ;-)
#15 Du glömde bort "och en dum diabetes" ;o)