Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1190 ggr
[Lilalilja]
2012-10-10 15:28
0

Dåligt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom som inte tar hand om sina djur tycker jag är dåligt.. det finns personer där jag bor som inte tar hand om sina egna djur och här vill jag visa en bild till exempel så där får hästarna gå i flera veckor utan att dom tas hand om.. (dom får mat och vatten tror jag men dom blir aldrig ryktade )

CelsiusT
2012-10-10 16:16
5

Ser ut som om hästen stoppat in huvudet i lite gräs med fröer i som fastnat i lugg och man. Inte så konstigt tycker jag, det kan hända samma sekund som man släpper dom i hagen och även om h*n gått med det länge så är det inget en häst mår dåligt av. Hästen ser inte det minst oryktad eller vanskött ut i övrigt av bilden att döma, och det är dessutom så att hästar inte mår dåligt av att inte bli borstade varje dag. Jag borstar inte heller mina hästar varje dag men däremot så visiterar jag dom varje dag (men det kan ju ingen annan se att jag gjort).

Sålänge hästarna har mat och vatten och dom ser hela och pigga ut så är det nog ingen fara.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Skunken
2012-10-10 20:41
0

Av bilden att dömma behöver du nog inte vara orolig. Hästen har fin päls och ser ut att vara i gott hull ;) Nyfiken med spetsade öron, ser dessutom ut som en väldigt mysig hösthage :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Gronstedt
2012-10-11 08:29
0

Jag säger som #1, lite fröni luggen men i övrigt ser den fin och välskött ut. Hästar behöver inte ryktas om man inte ska ha sadel/sele på. Viktigare är om du ser att hovarna är för långa eller hästarna inte har vatten.

viktoria91
2012-10-11 10:24
0

En kompis till mig hade en fjording och en halvblod/ardenner korsning, efter några timmar i hagen var dte såna taggiga fröbollar överallt! Trodde först hon flätat svansarna på dem men det hade hon inte…

Aribigga
2012-10-12 06:58
0

Hur vet du om de aldrig blir ryktade? Du är ju knappast där och ser dem hela tiden ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Brollan1
2012-10-12 08:38
0

Så länge hästarna har gott hull och hovarna tas om hand så skulle jag tro att hästarna trivs rätt bra där dom är. Och det trots att dom inte blir borstade dagligen….

Lycka till

"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"

Mantissa
2012-10-12 09:34
0

Tycker den där hästen såg högst välmående ut. Kanske lite överhull, men svårt att säga från en så begränsad bild. Av min erfarenhet så är det första som får "förfalla" när någon tappar ork lust eller vilja att ta hand om sina hästar hovarna. Ser de välskötta ut så tror jag inte du behöver oroa dig om dessa hästar:)