Egengjorda hästsaker
Vill ha inspiration på saker ni sytt och tillverkat till era hästar, framför allt vill jag ha tips på saker man kan virka.
Nån som har gjort nåt själv till sin häst?
Blev idag klar med hoppluvan jag har virkat till min häst, försts eriösa jag virkat så är nöjd.
Har sytt benlindor en gång
Har gjort två schabrak :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

#0 Snygg!
Jag har designat några nosgrimmor:

kissmekate.blogg.se
#3: Vad fina!
Har tänkt göra ett tenntrådsflätat pannband, måste bara ta tag i att köpa saker till det först. :)
#3 är det en islänning du har. De är jättesöta. Har själv tänkt försöka designa min sköthäst träns. Vad ska man tänka på. För att det ska hålla.
Jag är ju gammal så jag har inga bilder, men jag sydde ett täcke till kompisens shettis i slöjden, vävde tyglar och snickrade ihop trästigbyglar.

#0 Å vad fint! Skulle jättegärna vilja ha en huva till min tävlingsåsna, men jag kan inte virka för 5 öre :/
Jag har sytt ländtäcke och sadelöverdrag, inget snyggt utan mest för att göra något på syslöjden i skolan. Jag var inte poppis för jag skulle alltid ha så mycket tyg haha :P
#7: Är faktiskt lätt att virka en, kolla om du har nån du kan be lära dig grunderna i virkningen så löser det sig.
Jag tittade på en luva jag hade redan och virkade efter den.
jag har gjort ett Reflexschabrak :)
Jag håller på att tillverka ett nytt hack då det vi hade vart förlitet. Så hivade de gamla fula möggliga remmarna och började göra helt nytt.
Sentill vänster vid det tredelade bettet är ett lite halvhemligt projekt som ska vara färdigt till sommaren ;) Man kan följa det om man kikar i mina bloggar :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#11 Men gud vad smart!
Nu blev ju jag också sugen! :)
Är det läder du arbetar med? Finns det någonstans en typ arbetsbeskrivning? 
#Va smart! Mitt hack börjar bli rejält slitet nu och jag har tänkt köpa nytt men är ju roligare att fixa själv!
Vill se beskrivning på hur du gjort! :D
#12 o 13, ingen beskrivning i dagsläget har gjort helt och hållet efter mitt eget huvud. Men kan nog ordna framöver :)
Och det är 2mm naturfärgat och vegetabiliskt garvat nötläder som jag använder. Troligtvis kommer jag att göra hela huvudlaget till hacket själv, så det passar perfekt till min plutt :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#14 Jag skulle definitivt vara intresserad! (Särskilt om du tänker göra hela huvudlaget :))
Sikken fin luva Zaphix!
Blev riktigt sugen på att virka en själv ,men så kom jag på att … jag kan ju inte virka. Men å andra sidan går det alltid att lära sig så förhoppnings vis får ni se en luva till snart. :-)
Virka är busenkelt när man väl fått det visat för sig :)
Ja, virka är lätt. Enda man behöver kunna för en hoppluva är att virka stolpar.

"lätt" kanske (fast min första och enda virkade sak, en tre decimeter lång halsduk säger annat), men gud så tråkigt! :P
Jag har gjort egna benlindor, schabrak, sidepull, pannband(i kedja, flätad, satsar nu på strass) fleecetäcken, ludd, grimma, ingenting som jag kommer på just nu ;)
Har flera projekt på gång fortfarande :)
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Nu har jag klämt fram lite bilder. Dock blev färgerna helt fel på fotona. Dessa gjorde jag för 3år sedan.
Fina grejer!

# Snyggt.
Vart köpte du tyget till täcket?
kissmekate.blogg.se
Riktigt snygga grejer alla har gjort! Önskar att jag också kunde vara så kerativ så att man inte behövde lägga ut så mycket pngar på schabrak osv :/