Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 765 ggr
__iE
0

Kommentera ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ngn som vill kommentera denna ridbild på mig, inte på hästen!

Är lite suddig o så, men iaf.. ^^

[slo]
0

Upp med blicken, sen tycker jag du verkar göra något konstigt med armarna, för korta tyglar eller nåt… Vet du om du brukar sitta mycket framåtlutad alltid, eller är det bilden som luras?

__iE
0

hm, armarna - det kanske jag gör jaa, har jag inte tänkt på.. Brukar nog bli lite farmmårlutad faktiskt, men inte överdrivet mkt ..

Cilla89
0

stäng händerna, vrid om dem och ha lite mer "böjning" armbågarna, dem är ganska raka.. Men annars ser det fint ut :)

Loa-bg
0

Upp med tummarna! Så att du får armbågarna in til kroppen. Om man har händerna som du har nu blir man hårdare i handen ;)

bubbelbubbel
0

min första tanke är att du ser så stel ut, du kanske ska slappna av lite ? fast aah, det är ju så svårt att säga, du kanske är avslappnad egentligen…:P

__iE
0

Ska försöka komma ihåg allt till nästa gång jag rider, tack alla! :)

bubbel, jo, kan hålla med om att jag ser lite stel ut.. men jag tror inte jag är/va det ^^ Kanske ser stel ut för min armar är så inte böjda ..?

Loa-bg
0

#6 Ja, det är kanske därför. Du spänner dina armar i den ställningen, du brukar inte ha träningsvärk? Jag har lätt för att sitta så också… Och jag får ofta träningsvärk ^^ Fast nu har jag kommit på en ny stil, som gör träningsvärken värre, att hålla upp tummarna men ändå sitta med armbågarna utåt… Aj, aj!

__iE
0

#7, nej jag brukar inte ha träningsverk ;) men rider inte så ofta - tyvärr :/ Hur lyckas du med det ? det låter knepigt ^^

Loa-bg
0

#8 Jag vet inte, jag tycker jag lyckas med det mesta. Eller, ja, sånt som är onödigt att lyckas med iaf… :D

bubbelbubbel
0

__iE, det är ju såå svårt att säga på ett kort vad det är, men du ser väldigt spänd ut…men du kan ju ha gjort nånting samtidigt som kortet togs, som gör att du ser så stel ut…svårt. :P

__iE
0

jo jag veet .. knepigt det dära ^^

#9, (Y) ;)

Struten
0

Armarna och blicken som dom andra sagt, sen ser stiglädrerna lite korta ut, så testa läng dom nått hål om de känns bra^^

I övrigt såg du ut att ha fin grund sits:)
har själv de stora felet att jag lutar mig fram och resa mig upp från sadeln, spec när jag tappar balansen, har gjort de i ca 8 år, jäkligt kknepigt att få bort:(
men bara dom 2 senastte åren när jag bytt tränare har den blivigt betydligt bättre även om ja fortfarande är svag för att trilla fram:)

Så de kanske skulle vara värt att ta ut en tränare om du har möjlighet, så kan h*n hjälpa dig lite med sitsen:)

AliceL
0

du ser spänd ut, och det ser ut som om du sitter väldigt mkt ovanpå hästen.. försök å slappna av lite mer och komma ner i hästen. jag vet att man inte ska kommentera hästen, men det hänger ju ihop såå mkt.. om du slappnar av och kmr ner mer i hästen med sätet, får du mkt lättare att inverka. det är så mkt lättare att använda sätet till att samla, och hitta rätt takt. nu ser det ut som om hästen går ifrån dig liite.. 

testa att länga lädrerna lite åxå. prova att släppa stigbyglarna, gärna om du blir longerad så du bara kan koncentrera dig på sitsen. gärna om ngn kan longera dig och säga vad du ska tänka på.

läng tyglarna lite, upp med tummen. det ska gå en linje genom armbåge till bettring.  tänk på att alltid vara mjuk och fjädrande i handen. min tränare säger att tyglarna är pinnar som för fram hästens huvud dit man vill ha det, inte rep som halar in det.. bra filosofi som jag borde tänka på lite oftare (A)

måste säga att din sits absulot inte är dålig, men den kan ju bli lite bättre.. ;)

AliceL
0

min bild blev lite överdriven, men du ser iaf.. din sits är inte helt lodrätt, men det är svårt i en hoppsadel. sadeln ser dessutom ut att ligga ga långt fram..

Murre_Uddiz
0

håller heöt med alice :)

AliceL
0

#15 yeih im the best xD (eller inte) min egen sits och ridning är långtifrån så bra dom den borde.. (A) den är en smärre katastrof rättare sagt, trots att jag vet vad jag ska göra gör jag det inte. men nu har jag inte ridit på en vecka, det är ett bra sätt att få tillbaka ambisjösiteten eller vad det heter xD (årka stava)

Struten
0

#16 har samma problem, vet vart felen sitter men glömmer /ids inte alltid rätta till dem, glömmer för de mesta eller så rättar jag typ till de men gör fel igen i nästa steg för jag rätta till nå annat och glömt bort de första^^,
  felen vill ju liksom inte ge med sig så man gör ju fel automatiskt ^^

Saxo
0

HAHA men kolla min bild då :P verkligen tagen i fel "läge" jag "tuttar"-ut mej ser det ut som :P HAHA ! Bilden e tagen för två år sen lol ! skratta nästan ihjäl mig när vi la in den i datorn ^^ HAHA , har visserligen inte så där väldans bra sitts annars men ändå lol !

__iE
0

rider inte så ofta + att de som äger henne rider för tränare, jag rider bara i skogen :) MEn ska förösa tänka på det ni sa, ska rida barbacka imon tänkte jag så då blir jag väl lite mer avslappnad o så ;)

__iE
0

juste, stiglädrerna, va första gången på länge jag höjde (heter det verkligen så?) kortade upp heter det nog förresten ^^ jaja, kortade upp dem iaf idag, brukar annars inte ha så korta ;)

AliceL
0

#20 vf kortade du dom då?

__iE
0

ärlig talat vet jag inte .. kände för att testa, kanske ?

AliceL
0

#22 okej :) nyfiken som jag e undrade jag bara ^^

__iE
0

okejokej, lugnt . :)

Loa-bg
0

#14 Håller inte med om att sadeln ligger för långt fram.

Sitter däremot och funderar på om sadeln inte riktigt passar, den får "fel form" på hästen… Fast jag är inte bra på att bedöma sån't :)