Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 358 ggr
nalleballe86
0

Foderproducent

Var det någon här som hade fått stämplar i passet att hästarna inte skulle gå till livsmedel när dom dör? I såfall hur gjorde ni för att få det? Kan man bara hävda att man inte vill att de ska bli mat eller?

__iE
0

tror dt va vetrinären som stämplade dt (?) elr ?

jen
0

Kiara hade väl gjort det, fråga henne!

lisette
0

gejsa har gjort det

gejsa
0

Ja, jag har gjort det. Jag bad veterinären att komma och stämpla när han ändå skulle hit. Då stämplade han sin vetstämpel och satte dit sin autograf bara. Sedan skulle man själv skriva sitt namn där. Så var det klart. Så gör dom ju nu förtiden när dom får medicin som gör att dom inte får gå till slakt.

jen
0

går det att göra det på det färdiga passet? ska man registrera om det med den stämpeln då?

gejsa
0

Det är i sitt nya pass eller gamla som dom sätter dit stämpeln. Om du tittar i passet så finns det två sidor. På den ena sidan står det livsmedel och på den andra sidan inte livsmedel. På sidan inte livsmedel ska han alltså sätta stämpeln. Men det där vet ju veterinären.

jen
0

ok, jag har fortfarande ej fått hem passen ännu Skrikandes

gejsa
0

Nej, jag väntar också på ett. På min islänning. Det var 4 okt som dom fick min ansökan. Dom skickade nämligen ett kort om det att det hade kommit fram. Jag har ringt dom för 2 v sedan. Dom höll på med oktoberpassen nu sa dom då. Så det lär väl komma vilken dag som helst antar jag.

jen
0

mm, jag lämnade också in i oktober och fick fakturan på ett pass i december som jag betalade

gejsa
0

Men fick du fakturan innan du har fått passet? Har du ringt och kollat så det inte är borta på posten då?

Jag betalade ett pass samtidigt som jag skickade in det för att slippa något postförskott. så det kom ju bara hem sedan. Men islänningens pass har jag inte betalat än. Det gör man ju inte förrens man får hem det oftast.

jen
0

jo, jag ringde arabregistratorn, och  det stämde… mitt pass låg på kö där…

gejsa
0

Ok! Då kommer det nog snart iaf precis som mitt.