Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 1164 ggr
Struten
0

Exteriör ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vad tycker ni om hur han är byggd i kroppen?(:
(varmblod, travtränad men aldrig startad, 7år, ridtränas nu men är en rätt bestämd envis herre som helst inte gör nått alls om han får bestämma och som gärna gör några utbrytningsförsök mm när det börjar krävas eller bli lite mer ansträngt, smiiter gärna från volterna, men helt underbar dom dagar han känner för att jobba:))

Struten
0

*pött*

Cilla89
0

Ser din ut för att vara travare, säger inte att travare är fula men denna ser lite krafftigare ut och ser mer ut som halvblodsmodell. Något liten bog, kan vara för frambenen står långt under kroppen. Och lite dåligt musklad rumpa.

Struten
0

mjo, han liknar mer ett halvblod och är lite omusklad just nu, har gått jätte lite under vintern.

Struten
0

*putt*
skulle vela veta lite mer om vad ni tycker om hans exteriör, positivt/negativt, osv.. brukar ju vara rätt många här inne som har ganska bra koll på sånt Glad

wewwa
0

Jag tkr att han ser fin ut, men det är nog bättre att ngn annan säger ngt smart… : )

AliceL
0

Fin! Liite kasst uppställd .. haha är inte så bra på sånt x)

Struten
0

#6 mjo, han är ltie svår att få att stå still, vill mest på o traska iväg och följa efter när man ska ställa sig så mna inte hamnar med på bilden, så de där var en av dom bättre bilderna;P

pippa__
0

Ser ut som han behöver muskla ryggen och rumpan lite annrs var han skitsnygg!! =)

Ahnna
0

Jag gillar resningen på honom, men jag skulle vilja ha ett lite högre kors, eftersom han nu ser lite plan ut i sin överlinje. Det kan naturligtvis vara på grund av hur han är uppställd. Överhuvudtaget behöver hästen musklas, men han är i bra hull och ser inte ut att behöva varken öka eller tappa så mycket vikt. Men är han verkligen sådär rak i buken, eller är bilden redigerad? Han ser rundare ut i skuggan, nämligen. Flört

På sättet han står uppställd är det svårt att avgöra om han är helt korrekt i sina framben eller om han hänger i knäna, men bakbenens vinkel tycker jag ser bra ut. Inte för rak eller för böjd.

Han skulle behöva lite mindre underhals och mer muskler i halsens överlinje. (Dressyrarbete!)

Fin häst, han tilltalar mig! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Struten
0

#9, Tack, mjo han har lite underhals men den har minskat endel iaf, vi ska ta tag i dressyrarbetet ordentligt nu till sommarn, men somsagt har det inte blivit så mycke ridning i vinter för underlaget har för det mesta varit kasst eller så har det varit för kallt så därför är han omusklad. Sen är han inte den messt lättridna hellerHemlis(kan vara rätt envis, men formen börjar komma lite smått nu:))

Bilden är inte redigerad vad jag vet men jag kan försöka få tag på en bättre nån dag.Glad

*viskar*  Han är tillsalu åxå..men ingen köpare ennu, han har funnits ute på annons för ganske länge sen, är inte säker på att dom är kvar, men han är iaf ennu tillsalu ifall nån skulle hitta annonsen, eller om någon är intresserad (äägaren ska börja skola på annan ort så hon kommer pendla och itne ha så mycke tid, men hon kommer inte göra nå mer anstränginingar för att sälja honom, utan hon kommer behålla honom om ingen är intresserad) *viskar*

Snuttan2
0

Mkt trevlig för sin ras :)
Står lite lustigt nu, känns som att han lämnat bakbenen bakom sig, och att vänsterbak är utanför kroppen och frambenen blivit placerade längre in under kroppen än deras naturliga ställning?

Tycker iallafall om modeln på honom för ridning över lag, lite kraftigare, lite lågställd. Bra ansatt hals och längd, lite kort i överlinjen. Bra rygg, lite lång, rak länd och mer rundat aningen längre kors tror jag man vill ha för att inte få så sluttande bak, utan få intryck utav "mer" bak och få bättre vinklar i själva baken för att börja samla och bära vikt, eftersom du då skulle få sittbenen "längre ifrån" kroppen och han skulle få bätrre vinkel mellan höftleden och söttbenen för att kunna böja in bakbenen och bära vikten bak…
På ridhäst skulle lite rundare och större bog vara önskvärt. Jag får för mig att frambenen är placerade rätt långt fram på honom, men vet inte riktigt om det bara är jag som upplever det som så eller att han kanske står lite underligt som gör det sämre eller vad det kan vara..

Står ju lite underligt med benen nu, men så som han står med frambenen nu så hänger han i knäna som Ahnna kallar det (jag är van att kalla det ngt annat, men det är detsamma), har bra vinkel ifrån hoven till kotan. Ser rak ut i haserna, både på benet han står på och det som är inunder honom, ser ut att ha bra vinkel hov-kota där med, kanske lite rakare ut där.

Jag håller på att läsa ett kapitel om hästens naturliga tyngdpunkt på olika hästar efter hur de är bygda, och skulle efter det jag håller på att läser ;) gissa på att har tyngdpunkten rätt långt fram, gör ju att det är lättare att flytta tyngden framåt i selen för att kunna dra, men längre väl till att flytta den bakåt, men är ju få hårt avlade körhästar som inte har det…

Får man fråga hur mkt han kostar?

Struten
0

#11 är inte helt säker, men ja tro hon ville he 10 000kr, kan kolla upp det, ska bara hitta annonsen.

Struten
0

jo det var 10 tusen hon ville ha,lägger hit annonsen åxå..
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=103703

Ledin
0

Han ser fin ut, å med mera muskler säkert finare men nu ser han oxå fin ut. Ska du köpa han eller ska du sälja honom? Tycker att priserna varierar som tusan på ridtravarfronten, jag släpper min dam för 5 000:- å då ingor alla hennes saker. Hon kan dressyr bra hoppar rätt okey. Skön att rida underbar galopp är av den lugna typen men inte slö. Inget fel på henne 11 år fast jag släpper henne bara till rätt tjej annars kan set kvitta. Rätt tjej/hem till rätt pris kör jag på. Å har hittat rätt tjej så nu får jag bara vänt å se om dom gillar varandra :) är på prov 2 veckor.

Struten
0

#14 De är inte min häst och jag ska inte köpa honom, de är en kompis häst som hon tänkt sälja, tänkkte bara höra om nån var intresserad och vad ni tykte om hans kroppsbyggnad ;)
Mjo priserna är väldigt varierande håller jag med om, han är inte spec utbildad men han har ju rätt bra förutsättningar:)

jen
0

jag tycker att det är bra om man har upp priserna för varmbloden, tycker det finna alldeles för billiga hästar till salu.

det är många som köper en billig häst för att de ej har råd med en dyr, men sen har de ej råd att ha den efter ett tag…och  då säljer de den igen.

reddie
0

10000 är egentligen inga pengar för en häst.
men det kan vara svårsålt eftersom man får många travare näst intill gratis. Min grabb kostade 2000:-
Bilresan neröver för att hämta honom var nästan dyrare.