Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1364 ggr
Mantissa
0

LEK: Vilken häst väljer du?

Baserat endast på bilden på "ridsport.ifokus" logga: Vilken av de tre hästarna skulle du välja och varför just den?

Mantissa
0

Jag kan börja: Jag hade valt den vita ponnyn/hästen. Varför? Jo först och främst gillar jag proportionerna och framförallt korset. Ett bra kors ger bättre förutsättningar för samling. Halsen är något kort och lite grov vilket kan försvåra ridbarheten lite. Men jag kör hellre än rider och rider jag är det mest skogsmullning så det är inte ett problem. En vit häst är ju desstom väldigt vacker. Hoppas bara an slipper "skimmelsjukan".

viktoria91
0

Hade också valt skimmlen.pga kroppsbyggnaden och den påminner om min egna viting.;-) Dock har min skimmelsjukan.

kaka1234567
0

Jag hade valt den svarta då sen ser utsatt ha en bättre kropps byggnad ochvrobust ser utåt att ha lätt och samla sig och verkar lätt i handen och jag har svårt för hästar med stum mun .

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Emshify
0

Jag skulle välja den svarta/mörkbruna. :) Det är ju tyvärr svårt att se så mycket på en så liten bild, men den ser ut att ha bakdelen med sig och bär sig på ett vettigt sätt. Jag tycker om hur den är byggd. Dessutom ser den piggast och busigast ut, något som tilltalar mig. :) Sen får man väl erkänna att jag har lite förkärlek för mörkbruna hästar. ;)

pebb
0

Jag hade valt den mörkbruna längst bak, ser ut att vara lite fart i den vilket jag gillar, fuxen ser väl okej ut men faller inte för den, den vita har för mycket ponny över sig med kort hals vilket inte är min typ. :) Hade ju varit kul att veta hur dom är i verkligheten, om det man tror av en ögonblicksbild stämmer :)

CelsiusT
0

Eftersom det där ser ut som jag och mitt kompisgäng när vi är ute och rider (vi är tre tjejer med var sin häst, en med vit ,en med svart och jag med brun) så ser jag ju mig sjläv solklart på den bruna hästen!

Men om jag tittar åp vilken häst på bilden som tliltalar mig mest så är det nog den svarta. Inte för färgen för egentligen så är det ingen av dom färgerna som tilltalar mig. Det är utstrålningen och kroppen som tilltalar mig mest hos den svarta. Den ser ut att vara pigg och glad och frammåt och ser dessutom muskulös ut.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Praefatio
0

Den mörkbruna/svarta. Är svag för bläsar och gillar typen, det lite smäckra och inte så höga. Fuxen ser ut att vara av hyfsat rejäl halvblodstyp och det är inte min typ av häst, inte heller skimmeln som för det första är skimmel (vilket ju min också är, till mitt stora förtret…) och dessutom väldigt ponnyaktig - grov med kort hals.

Gronstedt
0

Då får väl jag avvika och säga att jag hade valt fuxen - just för att "Fuxen ser ut att vara av hyfsat rejäl halvblodstyp" och det är helt min typ av häst. Inte ponnygrov i proportionerna som skimmeln men inte slankig och gänglig i typen som den mörkbruna.

Praefatio
0

#8 Vilken tur att vi alla är olika, och att det finns hästar som faller alla i smaken :)

Uss
0

Och jag väljer också den svartbruna; den ser mer framåt ut men ändå lätt i hand och steg - ser mer "ridbar" ut helt enkelt, den vita ser framtung ut och fuxen ser lite styv ut och verkar "tung" i steget.

Fast nu har jag ju bara gått på hur de ser ut med just den ryttaren, är inte så duktig så jag kan "läsa" hästen utifrån exteriören. Vore det på riktigt hade jag nog valt den vita; den ser ut som en islandshäst Skrattande

[Allliii]
0

Jag väljer helt klart den svar/bruna längst bak! Kroppen har en viss likhet med min egen häst, den ser lätt ut i munnen och väldigt framåt och snabb vilket som gillas stort!! ;)