Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utbildningträning
Läst 1151 ggr
[Colina]
0

Hästar m annorlunda jobb?

Jag är på jakt efter hästar som har lite annorlunda jobb. Tex. en islänning som tävlar i westerngrenar, en shettis som går dressyr, en arab som plöjer åkrar… ni förstår.

Är det några här som känner sig träffade och kanske vill vara med på bild och i intervju? Skicka gärna meddelande till mig här så kommer mer information.

Ja och så får ni såklart mer än gärna skriva och lägga in bilder här i tåden direkt också :)

Eldlilja
0

Jag och mitt islands-sto tränar akademiskt, men vi tävlar inget eller så :P. Det är inte så vanligt att rida isisar akademiskt, utan dem rids ju mest isländskt ;)! Vilken typ av intervju menar du då..? Alltså är det för någon tidning eller vad är det :)?

[Colina]
0
#1 Ja det är för en tidning, pm:a mig gärna för mer detaljer och du tycker det vore kul att vara med :)

(vet inte varför den bara ville skriva m fet stil f.ö)

Tusen
0

#2 Jag förstår inte riktig vad du menar med annorlunda jobb men vi har Gotlandsruss som gör det mesta. De tävlar i trav, monté, galopp, hoppning, dressyr, klassisk körning, går ponnyridning, ett par som drar en Viktoriavagn med brudpar, balpar eller studenter. De är med på ponnyridning och uppvisningar. Då visar vi ofta tanderidning(-körning) eller sk. sulkykadriljer. Vi har även en shettis som är med på en del av dessa aktiviteter. Vi har dessutom en liten uppfödning av russ.
Kan det vara något? Oskyldig

[Colina]
0
# 3 ja, med annorlunda jobb menar jag mest hästar som gör ngt som inte är direkt vanligt för rasen. Låt oss säga en travare som tävlar fälttävlan, en arab som används i skogsbruk ;)
Tusen
0

#4 Ja, då är väl Gotlandsrusset som ras diskvalificerad då eftersom det är en allroundhäst. FlörtGlad

[Colina]
0

Puttar till lite. Finns det inga här inne som jobbar sina hästar på annorlunda vis och kan tänka sig vara med i en artikel?

viktoria91
0

Jag kör min irlänadre, vet inte hur ovanligt det är men dme används ju mest till hoppning/fälttävlan. =)

[Colina]
0

# 7 Har du några bilder på er och var någonstans finns ni i landet?

viktoria91
0

Har nån kass bild på henne när jag kör.=P Finns i Helsingborgtrakten.

Mantissa
0

Jag använder mina åsnor till körning och har preciis börjat träna lite western:)

[Colina]
0

#10 haha vad roligt, bilder? Rider du alltså åsnorna också?

Mantissa
0
[Colina]
0

Nej vad roligt. Hade faktiskt ingen koll på hur mkt man kunde göra med åsnor innan!

Mantissa
0

Glad