Hästar m annorlunda jobb?
Jag är på jakt efter hästar som har lite annorlunda jobb. Tex. en islänning som tävlar i westerngrenar, en shettis som går dressyr, en arab som plöjer åkrar… ni förstår.
Är det några här som känner sig träffade och kanske vill vara med på bild och i intervju? Skicka gärna meddelande till mig här så kommer mer information.
Ja och så får ni såklart mer än gärna skriva och lägga in bilder här i tåden direkt också :)
Jag och mitt islands-sto tränar akademiskt, men vi tävlar inget eller så :P. Det är inte så vanligt att rida isisar akademiskt, utan dem rids ju mest isländskt ;)! Vilken typ av intervju menar du då..? Alltså är det för någon tidning eller vad är det :)?
#1 Ja det är för en tidning, pm:a mig gärna för mer detaljer och du tycker det vore kul att vara med :)
(vet inte varför den bara ville skriva m fet stil f.ö)
#2 Jag förstår inte riktig vad du menar med annorlunda jobb men vi har Gotlandsruss som gör det mesta. De tävlar i trav, monté, galopp, hoppning, dressyr, klassisk körning, går ponnyridning, ett par som drar en Viktoriavagn med brudpar, balpar eller studenter. De är med på ponnyridning och uppvisningar. Då visar vi ofta tanderidning(-körning) eller sk. sulkykadriljer. Vi har även en shettis som är med på en del av dessa aktiviteter. Vi har dessutom en liten uppfödning av russ.
Kan det vara något? 
# 3 ja, med annorlunda jobb menar jag mest hästar som gör ngt som inte är direkt vanligt för rasen. Låt oss säga en travare som tävlar fälttävlan, en arab som används i skogsbruk ;)
#4 Ja, då är väl Gotlandsrusset som ras diskvalificerad då eftersom det är en allroundhäst. 

Puttar till lite. Finns det inga här inne som jobbar sina hästar på annorlunda vis och kan tänka sig vara med i en artikel?

Jag kör min irlänadre, vet inte hur ovanligt det är men dme används ju mest till hoppning/fälttävlan. =)
# 7 Har du några bilder på er och var någonstans finns ni i landet?

Har nån kass bild på henne när jag kör.=P Finns i Helsingborgtrakten.

Jag använder mina åsnor till körning och har preciis börjat träna lite western:)
#10 haha vad roligt, bilder? Rider du alltså åsnorna också?

http://www.leineri.com/hem.html Klicka på "åsnor"
Nej vad roligt. Hade faktiskt ingen koll på hur mkt man kunde göra med åsnor innan!