Varför??
Min hovslagare lägger ut skon så att den är ca en halv cm utanför hoven. Han sa något om att den ska växa men jag fattar inte. Det är ju så lätt att de trampar av sig skorna när de sitter så. någon som har en hovslagare som gör lika dant?
min gör oxå så.. men hon/han frågar alltid om det är en sån som kliver av sig skora.. som då jag hade Solos Myria.. hon var en liten "skoavtramperska" då kapade dom skorna ;)

Ibland men det är ju mest bak. Kan det vara för att din häst har trasiga hovar? Att dom behöver växa lite innan nästa verkning?
Jag¨gjorde så på Pepini för att hans hovar växte så snabbt. Risken med att ha snabbväxta hovar är ju att de spricker om man inte hinner sko om dem i tid..

Aha, jag trodde tvärtom. Men jag är så dålig på sånt där. Låter min hovlsagare göra som han vill så blir det bra. *ler*
jag har för mig att dom gjorde så för att hovarna skulle kunna svickta mer… kommer inte ihåg ricktigt det va enn tagsen tappsko kursen va, grr missade prover pga öroninflamation, fick inter göra om det snyfft