Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 767 ggr
steffy
0

ang rumpmuskler

våran häst vi köpte i augusti förra året hade blivit tävlad upp till 125cm i hoppning, han hade jättefina rumpuskler då, som har har kvar.
en på stallet(hon har en omusklad 6åring) säger att om en häst väl har fina rumpmuskler tappar dem aldrig musklerna, jag undrar om detta stämmer?

wewwa
0

Ingen aning…

AusaBausa
0

men visst borde de väl kunna tappa dem musklerna som vilka andra muskler som helst!? men inte är jag säker…

gejsa
0

Dom kan väl tappa vilka muskler som helst. Precis som vi. Använder vi inte dom rätt så förtvinar dom. Iaf så minskar dom radikalt.

steffy
0

men då borde vi ju rida  honom rätt (i skog.padock) för han har ju inte tappat en enda muskel.

Cilla89
0

klart en häst kan tappa musklerna om den inte rids eller rids korrekt ;) Men vissa har ju lättare att få muskler och andra svårare.. Min ponny är jättelätt att få musklad men Schess mycket svårare..

AliceL
0

klart dom kan tappa musklerna!

Peppe
0

dom kan absolut tappa dom! det har vi ett levande bevis på i vårat stall. stackars lilla häst..

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Saxo
0

som min häst, han har stått skitlänge nu å rumpmusklerna har tynats bort =(

thilda-
0

klart att musklerna försvinner om man inte tränar! och då har vi min pålla som ett levande exempel då hon var skadad.. hon fick stå i box under hela sommaren från 1maj till 1september efter en kraftig knäledsinflamation.. och då var hon mager + inga muskler.. såg ut som en unghäst!

JMax
0

Visst kan de tappa musklerna!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!